نسخه چاپی

كلینتون پول‌های هنگفتی كه از عربستان گرفته را بازپس دهد

نامزد بی‌رقیب جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریكا تأكید كرد عربستان كه پول هنگفتی به بنیاد كلینتون داده خواستار برده بودن زنان است و «هیلاری كلینتون» باید همه این پول را به ریاض بازپس دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا روز دوشنبه هفته جاری بعد از تیراندازی مرگبار «اورلاندو» ایالت فلوریدا آمریکا که به کشته شدن 50 نفر و زخمی شدن 53 نفر دیگر منجر شد، در «کلیولند» ایالت «اوهایو» تصریح کرد: «مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد، ممانعت از افراطی‌ شدن و مقابله با تلاش‌های داعش و دیگر گروههای تروریستی بین‌المللی در جذب نیرو در آمریکا و اروپا است».

وی سپس تصریح رد: «برای آغاز، قطر، کویت و عربستان سعودی و کشورهای دیگر نباید اجازه دهند که شهروندانشان هزینه مالی سازمان های تروریستی را تأمین کنند».

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا با اشاره به این اظهارات کلینتون در صفحه «فیس‌بوک» خود نوشت: « هیلاری فریبکار می‌گوید که ما باید از عربستان سعودی و کشورهای دیگر بخواهیم که بودجه‌ای را که هزینه نفرت می‌شود را متوقف کنند. عربستان سعودی و بسیاری از کشورهایی که پول هنگفتی به بنیاد کلینتون داده‌اند، خواستار برده بودن زنان و کشتار همجنسگرایان هستند. هیلاری باید تمامی این پول‌ها را بازگرداند».

چندی پیش نیز خبرگزاری رسمی اردن موسوم به «پترا» گزارش کرد که ریاض یکی از مهم‌ترین تأمین کنندگان هزینه کمپین انتخاباتی کلینتون است که البته این خبر بعد از مدتی از روی سایت پترا حذف شد.

«محمد بن سلمان» فرزند شاه عربستان این اظهارات را در گفت‌وگو با خبرگزاری پترا اعلام کرده بود و تأکید کرده بود که کشورش مثل همه انتخاباتهای گذشته آمریکا، امسال هم بخشی از هزینه تبلیغات دو حزب آمریکایی از جمله 20 درصد هزینه تبلیغات هیلاری کلینتون را پرداخت کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی «میدل‌ ایست آنلاین» نیز در اینباره گزارش کرد که این «اولین بار نیست که هیلاری کلینتون به استفاده از پول عربستان در تبلیغات انتخاباتی متهم می‌شود». رند پل نماینده حزب جمهوری‌خواه پیشتر گفته بود که کلینتون از عربستان کمک مالی می‌گیرد. رند پل گفته بود «کلینتون نمی‌تواند در این ادعا خود که حامی حقوق زنان است صادق باشد، در حالی که از عربستانی کمک مالی می‌گیرد که زن را شهروند درجه دو حساب می‌کند».

۱۳۹۵/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...