نسخه چاپی

اسرائیل سفارتخانه خود را بمب گذاری و 29 صهیونیست را كشت!

كارشناس آمریكایی شكایت ایران از آمریكا و رژیم صهیونیستی را در مجامع بین المللی، حق مسلم این كشور دانست.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناس آمریکایی شکایت ایران از آمریکا و رژیم صهیونیستی را در مجامع بین المللی، حق مسلم این کشور دانست.



به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ پروفسور "جیمز جاتراس،" استاد دانشگاه مینه سوتا، در گفتگو با این شبکه از شهر مدیسون آمریکا اظهار داشت: تلاش های زیادی از جانب آمریکا و اسرائیل صورت می پذیرد که درباره ایران سیاه نمایی شود. ماجرای اخیر درباره پرداخت غرامت ایران به خانواده های نظامیان آمریکایی کشته شده در لبنان نیز بی تردید پروژه ای صهیونیستی بود تا از طریق آن، درباره ایران سیاه نمایی شود. ایران هرگونه دخالت داشتن در این ماجرا را انکار کرده است. کاری که ایران در شرایط پیش آمده باید انجام بدهد این است که جنایت های اسرائیل در طول سال های طولانی را مستند کند و براساس آن، شکایت کند.




وی در ادامه افزود: اسرائیل به اقداماتی مبادرت کرده و کوشیده است تقصیر آن را به گردن کشورهای دیگر ازجمله ایران بیندازد. اسرائیل در سال 1992 و 1994 از این اقدامات در آرژانتین استفاده کرد. اسرائیل سفارتخانه خود را در این ماجراها بمب گذاری کرد که این اقدام به کشته شدن 29اسرائیلی منجر شد. دو سال بعد از این اقدام نیز شاهد بمب گذاری اسرائیل در مرکز فرهنگی یهودیان در بوئنوس آیرس (آمیا) بودیم که به کشته شدن بیش از 80 نفر منجر شد. وقتی اسرائیل حاضر می شود بمب گذاری کند و شهروندان خودش را بکشد به منظور اینکه درباره ایران سیاه نمایی کند، طبیعی است که این کار را درباره دیگران نیز انجام بدهد و تفنگداران آمریکایی را در مقر تفنگداران در شهر بیروت لبنان را با بمب گذاری بکشد.




وی همچنین گفت: تحریم هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده، مصداق مجازات دسته جمعی است. این اقدام آمریکا، جنایت جنگی است. آمریکا دارایی های ایران را نیز مصادره کرده است. براساس قوانین بین المللی، این اقدام اسرائیل کاملا غیرقانونی است. باید به سابقه اقداماتی از این دست در گذشته هم توجه داشت. اسرائیل در سال 1946 در هتل کینگ دیوید بمب گذاری کرد. اسرائیل در سال 1967 نیز علیه ناوآمریکایی لیبرتی چنین حمله ای انجام داد و تقصیر آن را به گردن دیگران انداخت. همه این شواهد قوی نشان می دهد اسرائیل در این اقدامات دست داشته است. ایران باید در این خصوص شکایت نامه رسمی تنظیم و تسلیم کند. نبایستی دارایی های ایران مصادره می شد.

۱۳۹۵/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...