نسخه چاپی

آخرین تحولات میدانی شهر «منبج» در شمال شرق حلب سوریه

نیروهای دموكراتیك سوریه در شانزدهمین روز عملیات آزادسازی شهر «منبج» در استان حلب سوریه از دست تروریست‌های داعش، چندین منطقه از این شهر و روستاهای اطراف آن را آزاد كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، آخرین خبرها رسیده از سوریه حاکی از تحولات میدانی در شهر «منبج» واقع در شمال شرق استان حلب است.

نیروهای دموکراتیک سوریه در ادامه عملیات خود و محاصره داعش در این شهر، پس از پاکسازی مناطق غربی شهر از جمله «دانشگاه الاتحاد» و روستاهای راهبردی «مدنی کبیر»، «مدنی صغیر» و «شیخ یحیی»، حملات شدیدی را از همین محور آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، درگیری‌های سنگین در ورودی های غرب شهر منبج و نزدیکی جاده «حلب - منبج» به شدت ادامه دارد و عناصر تروریستی داعش برای دفع حملات، نیروهای خود را از مرکز شهر به این مناطق اعزام کرده اند.

نیروهای کرد سوریه در تلاش هستند با عقب راندن تروریست‌ها، مواضع خود را در ورودی غربی شهر تثبیت کنند.

در عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه در غرب شهر منبج، 28 تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

در محور جنوبی منبج، درگیری‌ها به شدت در منطقه سیلوها و روستای «رسم الاخضر» ادامه دارد و تروریست‌ها برای قطع ارتباط شهروندان با خارج از شهر، اقدام به تخریب دکل‌های مخابراتی کرده‌اند.

تروریست‌ها همچنین با اخراج کارگران و کارمندان از سیلوهای گندم ، بحران کمبود نان در شهر را تشدید کرده‌اند.

در حال حاضر نیروهای دموکراتیک سوریه با پاکسازی روستای «مزرعه حمدون» موفق شده‌اند در محور جنوبی خود را به کمتر از یک کیلومتری شهر منبج برسانند.

روستای مزرعه حمدون آخرین پایگاه عناصر تروریستی داعش در محور جنوبی شهر منبج به شمار می‌آید.

خبرها از محور شرقی نیز حاکی از آن است که نیروهای دموکراتیک سوریه با پاکسازی روستای «تل رفیع» به 4 کیلومتری شهر منبج رسیده اند.

در عملیات پاکسازی این روستا، 20 تن از عناصر تروریستیی داعش کشته و زخمی شدند.

۱۳۹۵/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...