نسخه چاپی

اعتراض كویت و عربستان به ادعاهای كلینتون

عربستان سعودی و كویت اتهامات هیلاری كلینتون مبنی بر اینكه این دو كشور باید دست از كمك‌ مالی به تروریسم بردارند، محكوم كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در ایالت اوهایو برنامه خود برای شکست داعش را اعلام کرده و گفت: سعودی‌ها، قطری‌ها، کویتی‌ها و برخی کشورها دیگر باید شهروندان خود را از تامین مالی سازمان‌های افراط‌گرا متوقف سازند.

این اظهارات هیلاری کلینتون کمی پس از آن ایراد شد که یک مرد مسلح 29 ساله که با داعش بیعت کرده بود به یک کلوب شبانه در اورلاندو حمله کرد، جان 50 آمریکایی را گرفت و 53 تن دیگر را زخمی کرد.

سفارتخانه‌های کویت و عربستان در کانبرا، پایتخت استرالیا در نامه‌هایی اعلام کردند: ما به شدت به درخواست هیلاری کلینتون مبنی بر اینکه باید حمایت مالی از مدارس و مساجد "افراطی" سراسر جهان را متوقف کنیم، معترضیم.

سفارت عربستان سعودی در این نامه نوشت: اتهامات اهمال یا حمایت از افراط گرایی که به پادشاهی سعودی وارد شده، تلاش‌های عربستان در مبارزه با تروریسم را نادیده گرفته است. عربستان سعودی در دو سال گذشته با 26 حمله تروریستی دست و پنجه نرم کرده و یک اولویت ملی برای متوقف کردن افراد، پول‌ها و طرز فکرهایی که شاخص افراط گرایی هستند دارد.

نامه‌‌های این دو سفارتخانه پس از آن منتشر شد که مشخص شد عمر متین، عامل تیراندازی مرگ بار اورلاندو پیش از انجام این حمله دو بار به عربستان سفر کرده است.

۱۳۹۵/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...