نسخه چاپی

واكنش فرمانده سابق سپاه تهران به گزارش "وال استریت ژورنال" درباره پارچین

رئیس كمیته دفاعی مجلس نهم گفت: فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در طی سالهای اخیر همواره در چارچوب آژانس انرژی اتمی بوده و ادعای مطرح شده از سوی مجله وال استریت ژورنال پیرامون كشف ذرات اورانیوم به منظور دسترسی ایران به سلاح های هسته ای در دولت گذشته صحت ندارد و یك ادعای بی اساس است.

به گزارش نما، اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم درگفتگو با میزان پیرامون اخبار منتشر شده در مجله وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه آژانس انرژی اتمی در نمونه برداری از سایت پارچین ذرات اورانیومی را کشف کرد که نشان می داد ایران در دولت قبل از این ذرات برای ساخت سلاح های اتمی استفاده می کرده است، اظهار کرد: این گونه حرکات با توجه به اینکه فعالیت های هسته ای ایران از سوی آژانس انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفته است تنها به دلیل منحرف کردن افکار عمومی جهان در قبال ایران صورت می گیرد و هیچ ماهیت دیگری ندارد.

وی افزود: آمانو رئیس سازمان انرژی اتمی بارها در اظهار نظرهای خود تاکید کرده است که طبق تحقیقات و نمونه برداری آژانس از ایران هیچ گونه فعالیت های غیر صلح آمیز هسته ای از سوی ایران رخ نداده است از این رو این گونه اقدامات مقامات برخی کشورهای غربی بخصوص آمریکا منافق گونه و فرار به جلو است تا اذهان ملت ها را نسبت به ایران مشوش کنند.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با اشاره به بازرسی های متعدد آژانس انرژی اتمی از سایتهای هسته ای ایران خاطر نشان کرد: نمونه برداری های متعددی از سوی آژانس از سایت پارچین و سایر سایت های هسته ای ایران در طول دولت نهم، دهم ویازدهم صورت گرفته است که همگی آنها بر صلح آمیز بودن فرآیند هسته ای ایران تأکید کرده اند.

کوثری خاطر نشان کرد: مسئولین جمهوری اسلامی ایران همواره طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر این موضوع که سلاح اتمی حرام است این رویه را در دستور کار خود قرار داده اند از این رو ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای و اتمی نبوده و نخواهد بود.

وی تصریح کرد: فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در طی سالهای اخیر همواره در چارچوب آژانس انرژی اتمی بوده و ادعای مطرح شده از سوی مجله وال استریت ژورنال پیرامون کشف ذرات اورانیوم به منظور دسترسی ایران به سلاح های هسته ای در دولت گذشته صحت ندارد و یک ادعای بی اساس است.

کوثری خاطر نشان کرد: کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا در شرایط فعلی با توجه به صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تنها به دنبال کارشکنی علیه کشورمان هستند و با طرح این مباحث درصددند تا نظام جهانی را علیه ایران بسیج کنند روندی که هیچ موقع به آن دست پیدا نخواهد کرد.

۱۳۹۵/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...