نسخه چاپی

تدابیر امنیتی شدید در مساجد اورلاندو

در پی تیراندازی مرگبار اورلاندو، مساجد این منطقه ضمن تشدید تدابیر امنیتی، محافظان مسلحی را برای تامین امنیت نمازگزاران استخدام كردند. همچنین در نخستین نماز جمعه پس از این قتل عام نیز تعداد مسلمانان حاضر در مساجد به شدت كاهش یافته و حاضران بسیار محتاط عمل كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: به نقل از شبکه فاکس نیوز، در مراسم نماز جمعه طبق روال عادی 1500 تن به مرکز اسلامی اورلاندو می‌آیند اما در جمعه گذشته تنها چند صدتن در مراسم نماز شرکت کردند.

در مرکز فلوریدا که خانه ده‌ها هزار مسلمان است، بسیاری نگران اقدامات تلافی جویانه هستند؛ چرا که عمر متین، عامل تیراندازی مرگبار اورلاندو یک شهروند آمریکایی مسلمان بود که با داعش بیعت کرده و به کلوب شبانه همجنسگرایان حمله کرد.

براساس گزارش شورای روابط آمریکایی- اسلامی، از زمان وقوع این تیراندازی مرگبار، مساجد سراسر فلوریدا در تماس‌های تلفنی و رسانه‌های اجتماعی پیام‌های تهدید آمیزی را دریافت کرد‌ه‌اند.

در همین راستا، اداره تحقیقات فدرال (اف. بی. آی) و مقامات محلی علنا نسبت به تعهدات یا اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان و اموالشان هشدار دادند.

سخنگوی شورای روابط آمریکایی- اسلامی گفت: این سازمان تلاش می‌کند تا تشخیص دهد کدامیک از پیام‌ها تنها از سر خشم هستند و کدام یک تهدیدات جدی محسوب می‌شوند.

نظر حمزه، مدیر عملیات‌های شورای روابط آمریکایی- اسلامی که تاکنون 40 مسجد از 100 مسجد فلوریدا را آموزش داده گفت: این سازمان برنامه آموزشی را برای مسلمانان آغاز کرده تا بر امنیت مسجد، امنیت خانه، امنیت فردی و نحوه شناسایی و مبارزه با افراط گرایان حاضر در بین اعضای مسجد تمرکز کنند.

محمد مسری، امام مسجد الرحمان گفت: تعداد شرکت کنندگان در نماز جمعه به طور چشمگیری کاهش یافته و ما در خطر تهدیدات جدی قرار داریم.

وی افزود: از زمان وقوع تیراندازی مرگبار اولاندو، مسجد ما نامه‌ها و ایمیل‌های تهدید آمیزی را دریافت کرده‌ است. در برخی از این پیام‌ها آمده است" ما می‌دانیم شما کجا هستید و در زمان مناسب به سراغتان خواهیم آمد".

۱۳۹۵/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...