نسخه چاپی

آرزوی سلامتی ظریف برای نخست وزیر پاكستان

دیدار خداحافظی ظریف با سفرای بلاروس و پاكستان ساعتی پیش برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به نقش سازنده سفیر بلاروس در گسترش مناسبات دوجانبه ابراز امیدواری کرد که شناخت و دوستی‌های سفیر بلاروس در پایان مأموریت بتواند در مینسک، زمینه‌های گسترش مناسبات دو کشور را به‌طور مستمر تحقق بخشد.

او با تبیین رویکرد بلاروس در دوره تحریم‌ها خاطرنشان کرد: رویکرد و سوابق بلاروس در دوره تحریم‌ها، نسبت به جمهوری اسلامی ایران همواره صادقانه و سازنده بوده است و ما این رفتار را در راهبردهای مناسبات دو کشور ملحوظ می‌داریم.

ریباک، سفیر بلاروس در تهران با تشریح نتایج توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ، این موفقیت را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت .

وی در پایان مأموریتش با ابراز خرسندی از این که مقطع مأموریتش با دوره دولت تدبیر و امید هم‌زمان شد، خاطرنشان کرد: ما مراودات کنسولی دو کشور و رفت و آمدها را بین دو کشور را راه‌اندازی کرده‌ایم و با برگزاری سیزده کمیسیون اقتصادی بین دو کشور زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه را به‌طور گسترده‌ای افزایش داده و سفر وزیر صنایع بلاروس به ایران و وزیر علوم و تحقیقات و فن‌آوری ایران به بلاروس در آینده می‌تواند مراودات را هر چه بیش‌تر تعمیق بخشد.

ابراز امیدواری ظریف نسبت به تحرک مراودات بانکی با پاکستان

نورمحمد جادمانی، سفیر پاکستان در پایان مأموریتش با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تحولات روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد. دکتر محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دو کشور اظهار کرد: تهران و اسلام‌آباد روابط راهبردی داشته و زمینه همکاری‌های دو کشور همواره رو به گسترش بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز شفای عاجل برای نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان ابراز امیدواری ایشان هر چه زودتر سلامتی کامل را به‌دست آورند.

ظریف افزود: روابط دو کشور در تمامی زمینه‌های دوجانبه ظرفیت گسترش دارد و ما امیدواریم اقدامات لازم برای تحرک بخشیدن به مراودات بانکی با ایجاد ساز و کارهای لازم تسریع شود.

او روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد محدودیتی نداشته و ما تلاش‌های سفیر پاکستان را در مقطع مأموریت خود برای پیشبرد مناسبات مثبت ارزیابی می‌کنیم و از سفیر جدید پاکستان برای گسترش مناسبات نیز استقبال می‌کنیم.

نور محمد جادمانی نیز با اشاره به روابط متین تهران و اسلام آباد اظهار کرد: نتائج سفر رسمی دکتر روحانی به اسلام‌آباد در اوائل سال جاری چشم‌انداز جدیدی از توسعه مناسبات دوجانبه را در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را بین دو کشور متبلور کرد.

سفیر پاکستان با اشاره به فعالیت‌های دو کشور برای تحرک بخشیدن به مراودات بانکی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که رایزنی‌های بین مقامات دو کشور زمینه تسهیل مراودات بانکی بین دو کشور را هر چه بیش‌تر تسریع بخشد.

۱۳۹۵/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...