نسخه چاپی

صدها پلیس مالزی به دلیل فساد مالی اخراج شدند

پلیس مالزی در اقدامی برای پاكسازی نیروهای خود از ابتدای سال 2013 تاكنون 607 عضو این نیرو را به دلایل مختلف از جمله فساد مالی، سهل انگاری در انجام وظایف و عملكرد نامناسب اخراج كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، خبر اخراج این نیروهای پلیس مالزی در حالی منتشر می شود که تعدادی از نیروهای اداره مهاجرت مالزی نیز اخیرا به دلیل تبانی با گروه های تبهکار به منظور تسهیل در رفت وآمد برخی افراد خاص و دستکاری سیستم های رایانه ای مهاجرت در مبادی ورودی این کشور بازداشت شدند.

'جلال الدین عبدالرحمان' مدیر بخش تطابق استاندارد و یکپارچه سازی نیروی پلیس مالزی روز دوشنبه گفت که به جز اخراج 607 پلیس طی حدود سه سال گذشته، 240 عضو دیگر نیروی پلیس نیز به دلیل کوتاهی در انجام وظایف خود از ادامه کار بازمانده اند.

تارنمای 'مالای میل آنلاین' به نقل وی اعلام کرد 'ما با همکاری سایر نهادهای مرتبط در تلاشیم با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از ناکارآمدی برخی از نیروها، 'سیب های فاسد را کنار بگذاریم'.
براساس این گزارش از ابتدای سال جاری تاکنون 25 عضو نیروی پلیس مالزی از عضویت در این نیرو اخراج شده اند.

'مالای میل آنلاین' همچنین اعلام کرد 301 عضو نیروی پلیس نیز در ارتباط با جرائم مواد مخدر، جنایت، فساد و عملکرد نامناسب مورد تحقیق قرار گرفته اند که 257 نفر از آنها در ارتباط با این قبیل جرائم گناهکار تشخیص داده شدند.

روزنامه 'استار' مالزی نیز نوشت که 38 نفر از نیروهای ارشد پلیس مالزی مورد تحقیق قرار گرفته اند، اما به نوع جرائم و تخلفات احتمالی این افراد اشاره ای نکرد.

در 23 ماه گذشته 667 گزارش از 8 سازمان در مورد تخلفات نیروی پلیس مالزی ارائه شده که 409 مورد از این شکایت ها توسط کمیسیون مبارزه با فساد مالزی تهیه شده است.

۱۳۹۵/۳/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...