نسخه چاپی

دارایی های ایران در كانادا مصادره شد!

دادگاهی در كانادا دستور مصادره دارایی های ایران در این كشور را «به نفع خانواده قربانیان تروریسم،» كه علیه ایران اقامه دعوی كرده بودند، صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: قاضی پرونده شکایت قربانیان تروریسم در ایالت اونتاریو کانادا در برابر مخالفت دولت اوتاوا با توقیف اموال و دارایی های دیپلماتیک ایران به نفع غرامت قربانیان تروریسم دستور داده است اموال و دارایی های ایران در شهر تورنتو و یک خانه دیگر در اوتاوا به همراه دو حساب بانکی متعلق به دولت ایران در کانادا مصادره شده و به عنوان غرامت به قربانیان آمریکایی تروریسم پرداخت شود.

خانه تونتو در سال 2005 و از سوی رایزن فرهنگی وقت سفارت ایران در کانادا برای بنیاد "فرهنگ ایران" و به قیمت 827 هزار دلار خریداری شده است.

همچنین خانه ای دیگر متعلق به ایران در خیابان رابینسون شهر اوتاوا (پایتخت)در لیست توقیف و پرداخت غرامت به قربانیان ترور قرار گرفته است.

این خانه که ارزش فعلی آن 3 میلیون دلار تخمین زده می شود در سال 1998 و به قیمت 1.8 میلیون دلار از سوی بنیاد فرهنگی "فاطمه" خریداری شد.

ملک توقیف شده 3 میلیون دلاری متعلق به ایران در خیابان رابینسون اوتاوا. رسانه های کانادایی این خانه را بیشتر شبیه یک انباری در پشت حصار توصیف کرده اند.

همچنین دادگاه تورنتو دو حساب بانکی متعلق به ایران را غیر دیپلماتیک معرفی کرده و حکم به توقیف و مصادره آنها به نفع شاکیان پرونده داده است. یکی از این حساب های بانکی که در آن 1 میلیون و651 هزار دلار موجودی دارد در "اسکوتیا بانک" کاناداست و دیگری حسابی با موجودی 333,445.23 یورویی در بانک "آر بی سی" کاناداست.

دادگاه تورنتو در هفته اخیر و در واکنش به مخالفت دولت کانادا با ضبط و توقیف اموال دیپلماتیک ایران در این کشور، گفته است این اموال دیپلماتیک به شمار نمی رود. دادگاه بر حکم خود در توقیف این دو ملک و حساب بانکی از ایران پافشاری دارد.

۱۳۹۵/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...