نسخه چاپی

ناتو علیه داعش وارد عمل می‌شود

وزیر دفاع آمریكا خبر داد كه ناتو علیه داعش مشاركت می كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وزیر دفاع آمریکا گفت، ائتلاف ناتو با ارسال سیستم کنترل و هشدار هوایی (آواکس) و آموزش نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش شرکت خواهد کرد. وی همچنین به نقش تکمیلی ناتو در کمک به حل بحران آوارگان اشاره کرد.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا دوشنبه گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نقش مستقیم‌تری در جنگ علیه داعش ایفا خواهد کرد.

کارتر در کنفرانس سالانه «مرکز امنیت جدید آمریکایی» گفت که ناتو در ابتدا آواکس ارسال می‌کند و پس از ارتقای ظرفیت‌های دفاعی و آموزشی، نیروهای عراقی را به جای اردن، در عراق آموزش می‌دهد.

به گفته کارتر، در آینده کارهای بیشتری انجام خواهد شد اما او جزئیات بیشتری درباره نقش ائتلاف در جنگ علیه داعش مطرح نکرد. ظاهرا این مساله در نشست اوایل امسال وزرای ناتو در بروکسل به بحث گذاشته شده بود و ماه آتی در نشست ناتو در ورشو مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس پنتاگون گفت، ائتلاف ناتو همچنین تلاش‌های اتحادیه اروپا برای مدیریت بحران مهاجران و پناهجویان در دریای مدیترانه و دریای اژه را کامل خواهد کرد. به گفته این مقام ارشد، آمریکا در بخشی از این تلاش‌ها یک کشتی امداد و نجات با قابلیت کمک‌رسانی به کشتی‌های آسیب‌دیده اعزام خواهد کرد.

طبق گزارش سازمان مهاجران بین‌المللی، بیش از 206 هزار مهاجر و پناهجو از آغاز 2016 وارد یونان و ایتالیا شده‌اند. در چهار سال گذشته 4 / 1 میلیون پناهجو از مدیترانه عبور کرده‌اند و بیش از 8100 تن از آنها در این دوره غرق شده‌اند.

۱۳۹۵/۴/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...