نسخه چاپی

بازتاب تورم تك رقمی ایران در رسانه های خارجی

عکس خبري -بازتاب تورم تک رقمي ايران در رسانه هاي خارجي

بلومبرگ گزارش داده كه نرخ تورم ایران پس از 25 سال ، تك رقمی شده و كاهش نرخ سود بانكی هم موجب رونق در تولید خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ تورم کشور ایران پس از یک چهارم قرن،به عبارت دیگر 25 سال، به کمک کابینه رییس جمهوری حسن روحانی تک رقمی شد؛ این عدد باعث می شود که فضای جدیدی برای کاهش هزینه ها ایجاد شود.

براساس گزارش بلومبگ، شاخص تورم ایران از 10.2 درصد به 9.5 درصد در آخرین روز بهار رسیده، بر همین اساس نرخ سود بانکی نیز از 18 درصد به 15 درصد کاهش پیدا کرده است.

تحریم های هسته ای که علیه ایران اعمال شده بود،باعث شد که فروش نفت ایران بسیار کاهش پیدا کند و شاخص تورم به بیشترین حد خود یعنی 40 درصد برسد. این در حالی است که روحانی توانست نرخ رشد اقتصادی را نیز با افزایش نرخ بهره تعدیل دهد.

کارشناسان معتقدند که در حال حاضر کاهش نرخ سود بانکی باعث می شود که این پول ها از بانک ها خارج شده و وارد بازار تولید شود.

پس از توافق بین ایران با 5 قدرت جهانی، میزان صادرات نفت به میزان صادرات قبل از تحریم ها رسیده است و شرکت های خارجی با این کشور قرارداد های مختلفی بسته اند. کارشناسان بر این باورند که در صورتی که تورم و نرخ بهره کاهش پیدا کند، سرمایه گذاران تشویق می شوند تا برا ی تامین مالی خود تلاش کنند.

اما برای محقق شدن تمام این مسائل چند ماهی وقت لازم است،البته نباید این مهم را از یاد برد که موازی با این تغییرات اقتصاد ایران نیاز به اصلاحاتی در سیستم اقتصادی خود دارد.

۱۳۹۵/۴/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...