نسخه چاپی

وضعیت سرطان های سر و گردن در ایران

وضعیت شیوع، تشخیص و درمان سرطان های سروگردن و همچنین هزینه های شیمی درمانی و رادیوتراپی این نوع سرطان ها، در نشست خبری سه تن از دست اندركاران دومین سمینار تومورهای سر و گردن، بررسی شد

به گزارش نما به نقل از مهر: وضعیت شیوع، تشخیص و درمان سرطان های سروگردن و همچنین هزینه های شیمی درمانی و رادیوتراپی این نوع سرطان ها، در نشست خبری سه تن از دست اندرکاران دومین سمینار تومورهای سر و گردن، بررسی شد.

دکتر مهدی خواجوی مدیر گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز چهارشنبه در نشست خبری دومین سمینار تومورهای سر و گردن که در روزهای ۳۱ تیر و اول مرداد ۹۵ در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار خواهد شد، گفت: هر گونه پیدایش ضایعه و زخم، باید فرد را حساس کند که به پزشک مراجعه نماید.

وی همچنین افزود: هر گونه اختلال در عملکرد سروگردن، بلع، تنفس، حس چشایی و بویایی و...، می تواند علت مراجعه به پزشک برای تشخیص نوع بیماری و احتمال بدخیمی تومور باشد.

رئیس دومین سمینار تومورهای سر و گردن به سرطان زبان اشاره کرد و گفت: سرطان زبان چندین عامل دارد که مواد دخانی و الکل، بیشترین علل بروز این نوع سرطان هستند.

خواجوی ادامه داد: وقتی الکل و سیگار با هم مصرف شود، خطر ابتلا به سرطان زبان ۲ برابر می شود.

در ادامه دکتر نوید احمدی روزبهانی دبیر علمی سمینار با عنوان این مطلب که سرطان های دهان و حنجره در آقایان شایع تر است، گفت: اساسا به دلیل اینکه مصرف دخانیات و الکل در مردان بیشتر است، ابتلا به این نوع سرطان ها نیز در آقایان شایع تر است.

وی با اعلام اینکه ۳۰ سال قبل میزان شیوع سرطان های حنجره و دهان بین مردان و زنان، ۱۵ به یک بود، افزود: در حال حاضر این عدد به ۵ به یک کاهش یافته است. زیرا، مصرف مواد دخانی در زنان بیشتر شده است.

همچنین، دکتر سید حسین یحیی زاده رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستا میلاد، در این نشست خبری با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی سرطان ها در مراحل اولیه تشخیص داده می شود، گفت: پیشرفت علم پزشکی باعث شده تا موارد تشخیص سرطان ها در مراحل اولیه افزایش یابد.

وی افزود: هرچقدر سرطان ها در مراحل اولیه تشخیص داده شوند، به همان مقدار درمان نیز موفقیت آمیز خواهد بود.

یحیی زاده از انجام درمان های مدرن رادیوتراپی و شیمی درمانی در کشور خبر داد و گفت: در روشهای نوین درمان های رادیوتراپی و شیمی درمان، عوارض درمان کمتر است.

وی همچنین به داروهای شیمی درمانی مورد استفاده در کشور اشاره کرد و افزود: این داروها که برای تومورهای سر و گردن استفاده می شود، اثربخشی بهتری دارند.

به گفته یحیی زاده، پوشش بیمه ای رادیوتراپی در کشور قابل قبول است و ۹۰ درصد داروهای شیمی درمانی نیز تحت پوشش بیمه ها قرار دارند.

۱۳۹۵/۴/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...