نسخه چاپی

24 ساعت گذشته آذربایجان غربی 27 مرتبه لرزید

بر اثر وقوع زمین لرزه 24 ساعت گذشته سه شهر آذربایجان غربی 27 مرتبه لرزید.

به گزارش نما به نقل از فارس از ارومیه براثر وقوع زمین لرزه 24 ساعت گذشته سه شهر آذربایجان غربی شامل خوی، سلماس و ارومیه 27 مرتبه لرزید و این امر سبب رعب و وحشت مردم این شهرها شده است.

این زمین لرزه‌ها که بزگترین آنها 4.5 ریشتر است در شهرستان خوی به وقوع پیوسته است که ساعت 21:26 یکم تیر و در عمق چهار کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوسته است.

شهر ارومیه نیز طی 24 ساعت گذشته یک زمین لرزه را به بزرگی 3.4 ریشتر تجربه کرده است که مرکز این زمین‌لرزه نیز شهر سیلوانا و در عمق شش کیلومتری زمین در ساعت 18:46 دقیقه به وقوع پیوسته است.

در بین سه شهر استان شهرستان خوی با 23 زمین لرزه بیشترین میزان زمین لرزه‌های به وقوع پیوسته کشور را طی 24 ساعت گذشته به خود اختصاص داده است که همین امر نیز سبب شده تا مردم این شهرستان چهارشنبه شب عمدتا در خیابان‌ها و پارک‌های شهر حضور داشته باشند.

شهرستان سلماس نیز در 24 ساعت گذشته دو بار لرزیده که بزرگی این زمین‌لرزه‌ها 2.6 ریشتر و 2.4 ریشتر گزارش شده است؛ هر چند قدرت زمین لرزه در این شهر زیاد نبود ولی تکرار زمین لرزه در شهرهای اطراف این شهرستان سبب شده تا مردم این شهرستان دچار اضطراب شوند.

در این میان ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی به ویژه در شهرهای خوی، ارومیه و سلماس در حال آماده باش بوده و بازرسی و بازدید از مناطقی که به عنوان مرکز زمین لرزه هستند در این سه شهر ادامه دارد.

۱۳۹۵/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...