نسخه چاپی

اسرائیل نمی‌خواهد جنگ سوریه با شكست داعش به پایان برسد

رئیس ركن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی منتسب به وی گفته كه تل‌آویو نمی‌خواهد داعش بازنده جنگ سوریه باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک سایت صهیونیستی اظهاراتی منتسب به رئیس «امان»، رکن اطلاعات ارتش اسرائیل را منتشر و ادعا کرده وی گفته که تل‌آویو تمایلی به اینکه داعش بازنده جنگ سوریه باشد، ندارد.

چند رسانه انگلیسی زبان، از جمله خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، پایگاه خبری «آنتی‌وار» و «وترنز تودی» اظهارات منتسب به «هرتسی هلوی»، رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی را به نقل از سایت عبری‌زبان «nrg.co.il» منتشر کرده‌اند.

وی در این اظهارات که ظاهراً در هفته جاری در همایش «هرتزلیا» مطرح شده گفته است: «اسرائیل نمی‌خواهد اوضاع در سوریه با شکست داعش به پایان برسد.»

او در توضیح بیشتر، بر اساس متنی که اسپوتنیک از سایت عبری به زبان انگلیسی ترجمه کرده چنین می‌گوید: «عقب‌نشینی قدرت‌های بزرگ از منطقه و تنها رها کردن اسرائیل در برابر حزب‌الله و ایران که دارنده توانایی‌های خوبی هستند، اسرائیل را در وضعیت دشواری قرار می‌دهد. بنابراین، ما مجبوریم هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا خودمان را در چنین وضعیتی نبینیم.»

مقام‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پیش از این تصریح کرده‌اند که این رژیم، گروه تروریستی داعش در سوریه را به ایران و دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه ترجیح می‌دهند.

«موشه یعلون»، وزیر جنگ وقت اسرائیل در ماه ژانویه در همایشی در تل‌آویو، گفته بود که او در جنگ سوریه، داعش را به ایران ترجیح می‌دهد، زیرا ایران تهدید بزرگتری علیه اسرائیل است.

علی‌رغم این اظهارات منتسب به «هالوی» گام را از این بیانات فراتر می‌برد.

۱۳۹۵/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...