نسخه چاپی

كلاهبرداری اینترنتی طراح سایت از مردم

به گزارش نما- «خبرجنوب» نوشت: مردی که با ادعای طراحی سایت اقدام به کلاهبرداری از چند نفر در شیراز کرده بود، جزئیات این کلاهبرداری را فاش کرد.

چندی قبل، ماموران پليس فتا فارس متوجه شدند فردي در سايتي از طريق آنلاين اقدام به كلاهبرداري كرده است.
با توجه به این موضوع پرونده اي تشكيل و تحقيقات از سوي ماموران پليس فتا براي مشخص شدن موضوع آغاز شد. در تحقیقات انجام شده ماموران یکی از طعمه ها را شناسایی و از وی تحقیق کردند.
اين مرد به افسر پرونده گفت: چند روز قبل در اینترنت به صورت اتفاقی به یک سایت برخورد کردم که در آن سایت قید شده بود در زمینه طراحی سایت های اینترنتی فعالیت دارد از این رو به دلیل اینکه قصد داشتم برای خودم سایتی طراحی کنم وارد آن جا شدم.
وی بیان کرد: پس از ارتباط با طراح سایت وی شماره حساب خود را اعلام و من نیز مبلغی وجه نقد به حسابش واریز كردم ، پس از آن دیگر خبری از او نشده است .
به دنبال اظهارات اين مرد پرونده اي تشكيل و تحقيقات از سوي ماموران براي افشاي اين موضوع آغاز شد. در گام اول تحقيقات ماموران سرنخ هايي به دست آورده و دريافتند كه فردي حرفه ای اقدام به انجام اين كار كرده است از اين رو مسير تحقيقات ماموران وارد مرحله تازه اي شد.
با توجه به حساسيت موضوع رسيدگي به آن در دستور كار قرار گرفت و مشخص شد اين فرد با ادعای اینکه قادر است یک سایت طراحی کند اقدام به این کار کرده و با ترفندی ماهرانه اقدام به جذب مشتری نموده است در این میان توسط كاربران مبالغی وجه نقد به حساب اين فرد كلاهبردار كه صاحب سايت بوده واريز مي شده و هيچ گونه تضميني هم براي طراحی این سایت وجود نداشته است.
همچنین فاش شد که اين فرد ابتدا به منظور جلب اعتماد كاربران، براي چند نفر سایت طراحی کرده و سپس كلاهبرداري خود را شروع مي كند.
ماموران پليس فتا رسيدگي به اين پرونده را در دستور كار خود قرار دادند تا اينكه پس از جست وجوي فراوان در فضاي مجازي سرنخ هايي به دست آوردند.
ماموران پليس فتا با اخذ مجوز قضايي متهم را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند. با بررسي رايانه اين كلاهبردار اطلاعاتي در اختيار ماموران قرار گرفت و مشخص شد که وی از تعدادی به همین شیوه کلاهبرداری کرده است.
متهم با استفاده از اعتماد سازی این عمل را برای چندمین بار انجام داده و شگرد کلاهبرداری اش به این طریق بوده که بعد از ادعای طراحی سایت و با گرفتن پول، دیگر جوابگوی مشتریان نبوده است. گفتني است اين پرونده هم اكنون در جريان رسيدگي است.

۱۳۹۵/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...