نسخه چاپی

پیگیری ماجرای خودكشی دانشجوی بورسیه در مجلس

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ابعاد مختلف خودكشی دانشجوی بورسیه دانشگاه كاشان در این كمیسیون بررسی می‌شود.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خودکشی یکی از دانشجویان بورسیه در دانشگاه کاشان، اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات به طور ویژه این مسئله را پیگیری خواهد کرد؛ باعث تاسف است که چنین اخباری شنیده می‌شود. باید ابعاد مختلف این فاجعه در کمیسیون به طور دقیق بررسی شود.

وی افزود: اگر در اتفاقی که رخ داده افرادی قصور کردند، قطعا در این مسئله شریک‌اند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این افراد چگونه با وجدان خود کنار می‌آیند، ادامه داد: پرونده بورسیه‌ها از ابتدا هم سیاسی بود، به تعبیر رهبر انقلاب در این میان به عده‌ای ظلم شد. انتظار ما این بود که حداقل ‌در راستای روشن شدن موضوع و رفع این ظلم گزارشی ارائه شود و در حالی که افکارعمومی منتظر این گزارش بودند، خبری نشد.

حجت‌الاسلام سلیمی گفت: فرهنگ عذرخواهی در کشور ما ضعیف است. در بحث حقوق‌های نجومی هم همین طور است. مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت کردند نه تنها عذرخواهی نکردند، بلکه برای احترام به افکارعمومی حاضر به استعفا نشدند. برخی که ژست روشنفکری می‌‌گیرند و نگاه‌شان به غرب است چطور در این زمینه از غرب الگوبرداری نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به قدری صندلی مسئولیت برای برخی افراد شیرین است که هرگز استعفا نمی‌دهند. در زمینه اتوبوس حامل سربازان نیز هیچ مسئولی عذرخواهی نکرد و مسئولان وزارت راه و ترابری هیچ مسئولیتی را نپذیرفتند.

۱۳۹۵/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...