نسخه چاپی

نیروهای اشغالگر شهر قدس را به محاصره نظامی خود درآوردند

نیروهای اشغالگر اسرائیل همزمان با نزدیك شدن به روز جهانی قدس و آخرین جمعه ماه مبارك رمضان، به صورت گسترده در محله‌ها و خیابان‌های شهر اشغالی قدس مستقر شدند.

به گزارش نما به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای اشغالگر اسرائیل هر روز در محله ها و خیابان های قدس اشغالی استقرار پیدا کرده و موانع نظامی در کوچه ها و خیابان های بخش قدیمی قدس قرار داده اند. بر اساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که نیروهای خود را در سراسر شهر قدس به منظور آنچه «حفظ امنیت در شهر در ماه رمضان» خواند، مستقر می کند. بر پایه این گزارش، نیروهای اشغالگر در ورودی مسجد الاقصی جوانان فلسطینی را توقیف کرده و آنها را به دقت مورد بازرسی قرار می دهند. در همین رابطه همزمان با نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، خطیب مسجد الاقصی فلسطینیان را به حضور گسترده در مسجد الاقصی و شهر اشغالی قدس فراخواند. «عزام الخطیب» مدیر کل اداره اوقاف اسلامی و مسجد الاقصی خواستار عزیمت فلسطینیان به سوی مسجد الاقصی شد و تاکید کرد که زیارت شهر قدس و حمایت از پایداری ساکنان آن یک تکلیف ملی است.
وی گفت: زیارت مسجد الاقصی و شهر قدس تکلیف ملی است زیرا این شهر یک شهر عربی، فلسطینی و اسلامی است و حضور دائمی در این شهر برای حمایت از پایداری ساکنان آن و تاکید بر این مسئله که آنها تنها نیستند، یک امر ضروری است. خطیب اظهار داشت: صدها هزار نمازگزار فلسطینی روز گذشته در مسجد الاقصی برای به جا آوردن سومین نماز جمعه ماه رمضان حضور پیدا کردند اما به دلیل ممانعت اشغالگران و جلوگیری از ورود افراد زیر 45 سال به قدس، عدم حضور جوانان در میان نمازگزاران کاملا محسوس بود. شهرک نشینان در نابلس راه را به روی فلسطینیان بستند گروهی از شهرک نشینان مسلح شب گذشته جاده روستای برقه بزاریا در شمال غرب نابلس را به روی فلسطینیان بستند. غسان دغلس مسئول پرونده شهرک سازی در شمال کرانه باختری گفت که شهرک نشینان مسلح جاده مذکور را بسته و مانع عبور و مرور شهروندان فلسطینی شدند.

۱۳۹۵/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...