نسخه چاپی

درآمد پرستارها حداكثر 3میلیون است؛ درآمد بعضی پزشكان 580میلیون

به گزارش نما - شرق نوشت:به گفته رئیس سازمان نظام پرستاری بعد از طرح تحول نظام سلامت، اعلام شد پزشک باید درآمد بیشتری داشته باشد و تعرفه‌ها تا ٣٠٠درصد افزایش پیدا کرد. مثلا اگر قبل از طرح تحول، پرستار ٣٠٠‌هزار تومان و پزشک ٣٠‌میلیون تومان دریافتی داشتند؛ بعد از این طرح جدید، کارانه پرستار ٩٠٠هزار تومان شد و کارانه پزشک به ١٠٠‌میلیون تومان رسید.

اینجا اعتراضات پرستاری بیشتر شد. وی می‌افزاید: «خصوصا از سال ٩٣ اعترض‌ها پررنگ‌تر شد و البته کسی هم گوش نکرد. به‌هرحال نهایتا ما هم به‌عنوان مسئولان صنفی، به هر دری زدیم تا صدای پرستاران را برسانیم اما هیچکس به حرف ما گوش نکرد.

الان جراح زنان در یک شهر مرزی ٥٨٠‌میلیون تومان کارانه گرفته است. یا مثلا خانم دکتری در شهر دیگری ماهانه ٣٥٠‌میلیون تومان کارانه گرفته است. جراح زنانی داریم که ٩٠ درصد کارش به عهده ماماست و ماهانه ٢٠٠‌میلیون تومان می‌گیرد، اما همان ماما، ماهانه ٥٠٠‌هزار تومان دریافتی دارد».

وی در پاسخ به این سؤال که درحال‌حاضر دریافتی پرستاران چقدر است می‌گوید: «ما یک حقوق داریم که دریافتی مستمر است و یک‌سری هم دریافتی‌های غیرمستمر داریم. حقوق مستمر پرستارها که طبق فیش می‌گیرند بین یک تا‌سه میلیون تومان است. خود من که با بالاترین حقوق بازنشسته شده‌ام، حکمم سه‌میلیون تومان و دریافتی‌ام دو‌میلیون‌و ٧٠٠‌هزار تومان است. حداقل حقوق یک پرستار در بخش خصوصی هم ٨٠٠‌هزار تومان است. به‌طور متوسط حقوق پرستاران یک‌میلیون‌و ٦٠٠‌هزار تومان است اما حقوق پزشکان متفاوت است. حقوق پزشکان هیأت‌علمی معمولا از پنج تا ١٥‌میلیون تومان است. این حقوقی است که طبق فیش حقوقی دریافت می‌کنند. در این مقیاس هم دریافتی حقوق پزشکان ١٠برابر پرستاران است. اما بحث ما اصلا حقوق نیست، بحث ما کارانه‌هاست. در اینجا پرستاران ما دریافتی حدود سه‌میلیون تومان دارند، اما دریافتی پزشک ٣٠٠‌میلیون تومان است.

۱۳۹۵/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...