نسخه چاپی

اینترنت ایران سریع‌تر از افغانستان است

وزیر ارتباطات با رد اظهارات یك نماینده مجلس مبنی بر سرعت بالای اینترنت افغانستان و عراق به نسبت ایران، گفت: وضعیت تهران و مراكز استان ما بسیار بهتر از كشورهای مذكور است و شاید برای اثبات این موضوع نیاز باشد سفری به آنجا داشته باشید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمود واعظی که صبح امروز برای بیان گزارش عملکرد از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات راهی مجلس شده بود درباره توسعه اینترنت در مناطق روستایی گفت: امیدواریم تا پایان کار دولت 35 هزار روستا به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

وزیر ارتباطات درباره چرایی کندی سرعت اینترنت نیز در پاسخ به نماینده‌ای دیگر گفت: نمی‌شود که هم تعداد کاربران اینترنت (جمعیت) و هم سرعت را با هم افزایش داد.

وی درباره چرایی کم بودن سرعت اینترنت ایران به نسبت افغانستان و عراق عنوان کرد: خودم بارها به این کشورها سفر کرده‌ام اما وضعیت در تهران و مراکز استان نسبت به آنجا بهتر است. شاید بهتر باشد دوستان سفر دیگری به این مناطق داشته باشند تا متوجه وضعیت ایران شوند.

واعظی درباره چرایی گران بودن اینترنت در ایران گفت: اینکه می‌گویید هزینه اینترنت در ایران بالاست خلاف گزارشات ITU است؛ زیرا هزینه اینترنت در ایران از معدل دنیا پایین‌تر است.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: هفته گذشته مصوبه‌ای دیگر برای کاهش قیمت اینترنت داشتیم که براساس آن نرخ اینترنت برای موبایل 20 درصد و برای ثابت بین 18 تا 30 درصد بسته به حجم پهنای باند مصرفی، کاهش یافت.

او افزود: البته کسانیکه از پهنای باند داخلی استفاده می‌کنند، به مراتب سرویس ارزان‌تری را خواهند داشت.

واعظی درباره ضعف آنتن‌دهی موبایل در مناطق مرزها و گاها تداخل آنتن‌دهی یادآور شد: در نقاط مرزنشین در تمام کشورهای دنیا این مشکل وجود دارد. تقریبا دو سال و نیم می‌شود با کشورهای همسایه پروتکل امضا کردیم و اپراتورها توافق کردند تا پوشش را به گونه‌ای تنظیم کنند که مشکلی برای پوشش دیگر اپراتورها ایجاد نشود.

وی ابراز کرد: البته فراموش نکنید به همان میزان که اپراتورهای دیگر در نقاط مرزنشین ما مشکلات آنتن‌دهی ایجاد می‌کنند، اپراتورهای ما هم در نقاط مرزی آنها ایجاد تداخلاتی می‌کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تصویب پیوست فرهنگی در دستور کار شورای عالی فضای مجازی است، در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان گفت: این موضوع را به جد دنبال می‌کنیم و امیدواریم به زودی نتیجه آن حاصل شود. نگاه ما به فضای مجازی، فرهنگی است و 200 میلیارد تومان برای سالم‌سازی این فضا اختصاص داده‌ایم.

وی درباره منشأ پیامک هشدارگونه اخیری که برای برخی خبرنگاران جهت پرهیز از برقراری ارتباط با رسانه‌های بیگانه ارسال شده است، به کواکبیان گفت: این موضوع در مأموریت وزارت ارتباطات نیست ولی به دلیل آسیبی که به کشور می‌رساند، دیروز دستور دادم بخش‌های ذی‌ربط پیگیری ماجرا شوند.

واعظی عنوان کرد: پیامک‌هایی که بدون امضا ارسال می‌شوند و هیچ جا مسئولیتش را برعهده نمی‌گیرد، به جز آشفتگی هیچ ثمری ندارد.

او افزود: پیگیری و رسیدگی به تخلفات فضای مجازی با وزارت ارتباطات نیست بلکه وظیفه پلیس فتا و قوه قضیاییه است.

۱۳۹۵/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...