نسخه چاپی

ارائه مدرك فنی حرفه‌ای به بیش از 20 هزار زندانی

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تأثیر حرفه‌آموزی در زندان بر مرخضی، عفو و آزادی مشروط زندانیان گفت: سال گذشته 20 هزار و 279 زندانی موفق به اخذ مدرك فنی حرفه‌ای در زندان شده‌اند.

به گزارش نما، غلامحسین اژه‌ای در ادامه نشست خبری به موضوع تأثیر حرفه‌آموزی در زندان اشاره کرد و اظهار داشت: به خانواده زندانیان توصیه می‌کنیم که از فرصتی که سازمان زندان‌ها برای مسائل فرهنگی و حرفه‌آموزی قرار داده استفاده کنند.

وی افزود: فردی که در زندان وقت خود را به بطالت نگذارد و حرفه و زبان را بیاموزد هم برای خودش و هم خانواده آن حائز اهمیت است به طوری که این مسأله در جهت مرخصی، تخفیف،‌ آزادی مشروط و عفو تأثیر دارد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: یک زندانی در زمینه مواد مخدر چندی پیش تا پای چوبه دار پیش رفته بود که با انس با قرآن و شرکت در برنامه‌های قرآنی زندان در لحظه آخر توفیق حضرت حق یارش شد و جانش نجات یافت. این فرد اکنون در زندان‌های شهر خودش مشغول آموزش قرآن است.

اژه‌ای اظهار داشت: سال گذشته طبق آمار سازمان زندان‌ها 159 هزار و 700 نفر در زندان در کلاس‌های آموزش قرآنی شرکت کرده‌اند و 20 هزار 279 نفر هم مدرک حرفه‌ای گرفته‌اند.

وی در ادامه گفت: برخی از زندانیان به دلیل شکایت شاکی خصوصی در زندان هستند و از مردم عزیز می‌خواهیم که با توجه به ماه مبارک رمضان تا جایی که برایشان مقدور است گذشت کنند و از شکایت خود صرفنظر داشته باشند تا از این طریق بتوانند خانواده‌ای را از گرفتاری نجات دهند.

سخنگوی قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: در سال 94 با تلاش شورای حل اختلاف در زندان و عنایت مردم بیش از 4 هزار نفر از زندان‌های کشور آزاد شده‌‌اند.

۱۳۹۵/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...