نسخه چاپی

صدور ویزای ۳ ماهه در فرودگاه های ایران و لغو روادید برای ۲۸ كشور

دولت در اقداماتی مثبت جهت تسهیل ورود گردشگران خارجی به كشور و رونق بخشیدن به این صنعت، زمان استفاده از ویزای فرودگاهی را از یك به ۳ ماه افزایش داده است.

به گزارش نما، مسعود سلطانی‌فر اظهار کرده است که با توجه به روند رو به رشد ورود گردشگران خارجی به کشور در دو سال گذشته، ارائه تسهیلات موردنیاز گردشگران در بخش صدور ویزا و ایجاد امکانات اقامتی به عنوان یکی از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید در بخش گردشگری مورد توجه قرار گرفت. مرداد ماه سال گذشته بر اساس مصوبه هیات دولت، زمان برخورداری اتباع خارجی از ویزای فرودگاهی از ۱۵ روز به یک ماه افزایش یافت و همچنین با تلاش نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، زمان صدور ویزا برای گردشگران متقاضی سفر به ایران کاهش یافت.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه، اتباع ۱۹۰ کشور دنیا در حال حاضر امکان دریافت ویزای فرودگاهی برای سفر به ایران دارند، تصریح کرد که با توجه به تقاضای بسیار زیاد اتباع خارجی به ویژه کشورهای مسلمان و عربی برای سفر به ایران و درخواست حضور بیشتر در کشورمان، با پیشنهاد مشترک وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در جلسه ۱۳ تیرماه سال جاری هیات وزیران، زمان استفاده از ویزای فرودگاهی از یک به ۳ ماه افزایش یافت.

سلطانی‌فر افزود:

ویزای فرودگاهی در حال حاضر در ۹ فرودگاه، امام خمینی (ره) تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، بندرعباس، لارستان، کیش و قشم برای گردشگرانی که قصد ورود به ایران دارند صادر می‌شود و همچنین در فرودگاه‌های ارومیه، اهواز، یزد و مهرآباد تهران نیز مقدمات صدور ویزای فرودگاهی فراهم‌شده است و به زودی در این فرودگاه‌ها نیز گردشگران می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه افزایش زمان استفاده از ویزای فرودگاهی به رشد و رونق گردشگری کشور کمک خواهد کرد، یادآور شد که این تصمیم‌گیری، فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور در فرآیند توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، وی با اعلام این خبر که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با حدود ۱۲ کشور لغو روادید متقابل دارد، افزود که ۲۸ کشور برای لغو روادید با ایجاد شرایط متقابل هدف‌گذاری شده‌اند که همکاران ما در وزارت امور خارجه در حال مذاکره با طرف‌های مقابل برای ایجاد این شرایط هستند.

سلطانی‌فر اضافه در پایان گفت که لغو روادید جمهوری اسلامی ایران با دو کشور دیگر نیز با حفظ شرایط متوازن و متقابل انجام شده است که با نهایی شدن این موضوع به‌زودی اسامی این کشورها اعلام می‌شود.

۱۳۹۵/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...