نسخه چاپی

روحانی فیش حقوقی خود را منتشر كند

جلسه امروز مجلس هم تاحدودی تحت الشعاع ماجرای فیش های حقوقی بود، برخی خواستار عذرخواهی رییس‌جمهور بودند و برخی دیگر نهادهای نظارتی را نقد كردند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: جلسه امروز مجلس هم تاحدودی تحت الشعاع ماجرای فیش های حقوقی بود، برخی خواستار عذرخواهی رییس‌جمهور بودند و برخی دیگر نهادهای نظارتی را نقد کردند.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز بود در تذکری گفت: رییس جمهور باید در خصوص ماجرای فیش های حقوقی باید از مردم عذرخواهی کند همچنین در کنار دیگر وزرا فیش حقوقی خود را منتشر کند

وی خاطرنشان کرد: مشخص نشده است که مشکل از ضوابط و مقررات بوده است یا اینکه از قوانین سوءاستفاده شده است؛ اگر مشکل از قوانین و مقررات است پس چرا بعضی مدیران برکنار شدند و اگر مشکلات از مقررات بوده است چرا بزرگتر از این مدیران برکنار نشده‌اند؟ وزرا چطور؟ آنها که ناظر بودند چطور؟ با آنها چه کسی باید رسیدگی کند؟ مجلس در قبال آنها چه کرده است؟

در ادامه مصطفی کواکبیان نماینده تهران در تذکری از عملکرد نهادهای نظارتی انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان خواستار عذرخواهی رییس جمهور در خصوص فیش های حقوقی هستند، گفت: اگر قرار است رییس جمهور عذرخواهی کنند، باید روسای قوای مقننه و قضاییه هم عذرخواهی کنند چون یک بخش از خطای صورت گرفته مربوط به دستگاه های نظارتی و زیرمجموعه های آنها مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور است. گویا در این مدت که حقوق های نجومی پرداخت می شده خواب بودند.

کواکبیان تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور، فقط درباره یک بانک مخصوص حرف می زند، ولی نمی گوید که مجموعه اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته چیست، دیوان محاسبات هم تاکنون گزارشی ارائه نداده است.

علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکر نماینده تهران، گفت: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور خواب نبودند اتفاقا گزارش هایی را سازمان بازرسی به قوه مجریه فرستاده بود که در چه تاریخ هایی چه میزان پرداخت های بالا صورت گرفته و تخلف است ولی متاسفانه وزارت اقتصاد گوش نداده بود. من نامه آن تذکر را به کمیسیون اصل نود مجلس ددم.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات هم بارها تذکر داده بود و نزدیک به چهار میلیارد دلار را برگردانده است منتهی سروصدا نشده است. اتفاقا مجموعه این دستگاه ها هوشیار بودند این نیست که بگویند خواب بودند. اما اینکه چقدر از مبالغ بازگردانده شده و تلاش های انجام شده کامل بوده است هنوز برای من محرز نشده است و به کمیسیون اصل نود سپرده ام که تحقیقات بیشتری انجام دهد.

علیرضا سلیمی نماینده محلات هم در تذکری به هیات رییسه مجلس با اشاره به اینکه گزارش دیوان محاسبات تاکنون به مجلس ارائه نشده است، گفت: ممکن است این دیوان درباره حقوق های نجومی به رییس مجلس داده شده باشد ولی عموم نمایندگان باید در جریان اقدامات دیوان در این خصوص باشند.

وی افزود: الان باب شده است که افرادی که حقوق های نجومی دریافت کردند محترمانه استعفا می دهند در حالیکه رهبری فرمودند کسانی که این دریافتی ها را داشتند کناه و خیانت کردند. یعنی این افراد خیانتکار هستند و باید محاکمه شوند. تسامح در عزل این افراد پذیرفته شده نیست.

این نماینده مجلس گفت: از سوی دیگر معاون اول دولت گذشته که محاکمه شده و به زندان افتاده باید بررسی شود کسانی که از او وجوهی دریافت کردند جرم مرتکب شدند و باید قوه قضاییه به آن رسیدگی کند.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر با اشاره به اینکه گزارشی که هفه پیش خوانده شده مربوط به اقدامات دیوان محاسبات هم می شد،ادامه داد: آن گزارش محصول کار مشترک مرکز پژوهش ها، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ها بود. البته گزارش های بعدی هم به ما دادند که به کمیسیون اصل 90 ارجاع دادیم. آنها باید قانون رابررسی کنند و طرح لازم را ارائه دهند.

۱۳۹۵/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...