نسخه چاپی

آموزش 5 زبان خارجی در مدارس كشور

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت قوام بخشیدن به برنامه‌های آموزشی زبان فارسی به ویژه در سنین پایین و همچنین جلوگیری از انحصار یك زبان خارجی و به تصویب رسیدن آموزش ۵ زبان خارجی در جرگه آموزشی كشور در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تاكید شد.

به گزارش نما به نقل از آرمان: رئيس‌جمهوري ضمن تقدير از حضور پرشور و آگاهانه مردم روزه‌دار كشورمان در راهپيمايي روز قدس، اين حضور را نماد ديگري از استواري جامعه بر ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و دفاع از مظلوم دانست.

حسن روحاني رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين جلسه انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر عليرضا اعرافي به عنوان مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور را نيز تبريك و ضمن آرزوي موفقيت براي ايشان، از خدمات مدبرانه و عالمانه آيت‌ا... حسيني بوشهري در اين سمت قدرداني كرد. در ادامه اين جلسه گزارش تفصيلي جامع دبير شوراي عالي آموزش و همچنين دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره وضعيت، آسيب‌ها و اختلالات آموزش زبان‌هاي خارجي در آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاي سراسر كشور ارائه شد.

در اين جلسه بر ضرورت قوام بخشيدن به برنامه‌هاي آموزشي زبان فارسي به ويژه در سنين پايين و همچنين جلوگيري از انحصار يك زبان خارجي و به تصويب رسيدن آموزش ۵ زبان خارجي در جرگه آموزشي كشور در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تاكيد شد. همچنين مقرر شد تا اشكالات در آموزش زبان‌هاي خارجي، اختصاص زمان زياد آموزشي بدون كارآمدي لازم و تدريس و برنامه درسي اين زبان‌ها بسته به نيازهاي مختلف كشور در زمينه‌هاي علمي، تجاري و غيره و متناسب با ضرورت‌هاي كشور با بهره‌گيري از جديد‌ترين شيوه‌ها مورد بازنگري قرار گيرد.

قرار است گزارش شوراي عالي آموزش و دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره سن مناسب آموزش زبان خارجي بدون آسيب رساندن به زبان ملي و درنظر گرفتن اقتضائات ملي و ديني در جلسات آتي اين شورا مطرح شود و اعضا در اين باره پيشنهادات و گزارش‌هاي خود را مطرح كنند.

۱۳۹۵/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...