نسخه چاپی

آب آشامیدنی پایتخت آلودگی ندارد

فرماندار تهران با اشاره نظارت دائمی بر وضعیت شبكه آب منطقه گفت: طبق بررسی های مستمر انجام شده آب آشامیدنی پایتخت سالم و هیچ گونه آلودگی ندارد.

به گزارش نما به نقل از برنا در تهران, عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار تهران در حاشیه اولین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان تهران گفت: یکی از دغدغه های ما علاوه بر منابع محدود آب پایتخت نظارت مستمر بر کیفیت آن است که اگر دقت نکنیم با توجه به جمعیت این کلانشهر با معضلات فراوانی روبرو می شویم.

وی به بحث سالم سازی آب نیز اشاره کرد و گفت: کلر زنی به آب و آزمایش نیترات آن مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

فرهادی با اشاره به منابع محدود آبی شهرستان تهران تصریح کرد: برنامه ما بر دو اصل حفظ منابع کنونی آب و شناسایی چاه های غیر مجاز، پلمب و پرکردن آن استوار است.

فرماندار تهران افزود: بارندگی های پایتخت وارد سفره های زمینی نشده و به فاضلاب سرازیر می شود که همین امر مشکلاتی در تصفیه آب ایجاد می کند.

وی تامین آب کشاورزی بخش آفتاب در جنوب پایتخت را ضروری دانست و تصریح کرد: در این جلسه پیشنهاد شد که از پساب شهر تهران دو هزار لیتر آب به طور ثانیه ای به آنجا تزریق شود تا دیگر شاهد استفاده غیرمجاز از چاه ها نباشیم.

به گفته عیسی فرهادی با عملی شدن این طرح پیشنهادی محیط زیست، بخش آفتاب احیا شده و تولید محصولات کشاورزی در این منطقه رونق می یابد.

وی خاطر نشان کرد: پلمب و پر کردن چاه های غیرمجاز و کاهش استفاده از آب آن موجب سالم سازی آب آشامیدنی تهران می شود.

اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تهران با حضور فرماندار، معاون فنی عمرانی فرمانداری، مدیرکل محیط زیست تهران و مدیرکل آب منطقه ای استان و جمعی دیگر از مسئولان ذی ربط در محل فرمانداری برگزار شد.

۱۳۹۵/۴/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...