نسخه چاپی

اجرای حكم قصاص برای مردی كه5سال قبل،منشی جوان یك پزشك را كشت

به گزارش نما - ایران نوشت:پرونده زندگی کارگر شرکت خدماتی که با انگیزه سرقت، منشی یک پزشک را به قتل رسانده بود، صبح دیروز با اجرای حکم اعدام بسته شد.

آخرین روز خرداد سال 90 افسر نگهبان کلانتری 129 جامی از وقوع قتلی در خیایان ولیعصر باخبر شد. مأموران پس از حضور در مطب متوجه به هم ریختگی محل قتل شدند از این رو احتمال ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت قوت گرفت. پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات درباره این جنایت آغاز شد و در نخستین گام کارآگاهان به تحقیق از مرد دندانپزشک پرداختند. وی گفت: روزهای سه‌شنبه مطب برای نظافت تعطیل است. معصومه منشی مطب بود و در این روز زودتر به مطب می‌رفت تا کارها را انجام بدهد.او ادامه داد: خواهرم می‌دانست که امروز معصومه در مطب است، به همین خاطر چند باری با او تماس گرفته بود ولی معصومه جواب نداده بود. از آنجا که چراغ‌ها روشن بود و منشی‌ام جواب نمی‌داد او نگران شد و موضوع را به من اطلاع داد. من هم به مطب آمدم و در را باز کردم. آنجا بود که با جسد معصومه روبه‌رو شدم.
سرنخی برای یک جنایت
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان در بازرسی از وسایل مقتول قبض یک شرکت خدماتی را پیدا کردند، قبضی که تنها سرنخ موجود در پرونده بود. در تحقیقات از شرکت خدماتی مشخص شد که روز حادثه هیچ کارگری از طرف شرکت خدماتی به مطب فرستاده نشده است. تا اینکه با گرفتن پرینت مکالمات تلفن همراه معصومه مشخص شد که او قبل از مرگ با یکی از کارگران همان شرکت خدماتی به نام سعید تماس گرفته است.تحقیقات صورت گرفته درباره سعید نشان داد که او دارای سوابق کیفری متعددی بوده و قبل از آن هم چند باری به مطب رفته است. از آنجایی که سعید همزمان با وقوع قتل محل زندگی خود در میدان راه‌آهن را عوض کرده بود، احتمال ارتکاب جنایت از سوی او قوت گرفت.بدین ترتیب دستور بازداشت وی صادر شد.تحقیقات برای دستگیری متهم جوان ادامه داشت تا اینکه سعید تیر سال 90 در مسافرخانه‌ای در اطراف میدان امام خمینی دستگیر شد. متهم جوان ابتدا منکر جنایت بود اما پس از مشاهده مدارک پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت: قبل از جنایت چند باری برای نظافت به مطب رفته بودم. در این مدت توانستم اعتماد دختر جوان را بدست آورم و از او خواستم که برای خدمات با خودم تماس بگیرد. روز حادثه معصومه با من تماس گرفت تا برای نظافت شرکت بروم. ساعتی بعد از تماس به مطب رفتم، درحال تمیز کردن آکواریم بودم که نقشه شیطانی به ذهنم خطور کرد. با او درگیر شدم و با روسری‌اش معصومه را خفه کردم. بعد از قتل طلاهای او را سرقت کردم و با طلاهای سرقتی برای خودم یک پراید قسطی خریدم.
حکم اعدام مرد شیطان صفت
با این اعتراف‌ها متهم جوان، در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی همتیار محاکمه و به اتهام قتل عمد به قصاص و برای اتهام تجاوز به عنف محکوم به اعدام شد.
با تأیید حکم قصاص در شعبه 11 دیوانعالی کشور؛ سعید صبح دیروز به دار مجازات آویخته شد.

۱۳۹۵/۴/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...