نسخه چاپی

كره شمالی از كسب درآمد ارزی در خارج از كشور محروم شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: کره شمالی که بخش مهمی از درآمد ارزی خود را از رستوران هایش در خارج از کشور تامین می کند به دلیل اعمال تحریم های شدید، مجبور به تعطیل کردن بسیاری از آنها شد.

بسیاری از این رستوران ها در کره جنوبی و چین قرار دارد اما کره شمالی پس از آنکه شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا تحریم های سختی علیه این کشور در نظر گرفتند، ظاهرا دیگر قادر به اداره آنها نیست و به تعطیلی تدریجی آنها روی آورده است.
براساس آمارهای جدید منتشر شده، پس از اعمال تحریم ها از ماه فوریه (بهمن - اسفند) تاکنون نزدیک به 30 رستوران کره شمالی در خارج از کشور تعطیل شده است.

پیونگ یانگ برای اقتصاد خود به درآمدهای ارزی نیاز مبرم دارد اما با این تحریم ها این کشور نمی تواند به ارز دلار دسترسی پیدا کند.
بسیاری از بانک ها در سراسر دنیا نیز به دلیل تحریم های بانکی و مالی اعمال شده آمریکا علیه کره شمالی نمی توانند با پیونگ یانگ معامله و نقل و انتقال پولی انجام دهند.

از سوی دیگر تجارت اقلام مهم معدنی و یا سوخت هواپیما برای کره شمالی هم ممنوع است و این کشور میلیون ها دلار از درآمد خود را به این دلیل از دست داده است.

کره شمالی بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی بیش از 130 رستوران در 12 کشور از جمله چین و کامبوج و ویتنام دارد و درآمد سالانه اش از این طریق به 10 میلیون دلار می رسد.
از سوی دیگر نزدیک به 50 هزار کارگر کره شمالی در این رستوران ها کار می کنند که با بسته شدن آنها حقوق آنها نیز قطع می شود.
نزدیک به 400 تبعه کره شمالی در رستوران های این کشوردر چین کار می کنند و هنوز بخشی از درآمد ارزی از این طریق در اختیار پیونگ یانگ قرار می گیرد.

گزارش ها همچنین حاکیست که با تعطیل شدن این رستورانها، برخی از کارگران آنها از بازگشت به کشورمان امتناع کرده و از طریق مرزهای چین وارد کره جنوبی شده و تقاضا پناهندگی کرده اند.
کره شمالی از جانب غرب و همسایه جنوبی خود متهم است که از منابع کسب شده در این راه برای توسعه و گسترش فعالیت های هسته ای و برنامه موشکی اش استفاده می کند.

پس از اعمال تحریم های شدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی در واکنش به آزمایش چهارم هسته ای و پرتاب های پیاپی موشک های بالستکی این کشور که گفته شده بسیار شدید و کم سابقه است، آمریکا نیز اخیرا پیونگ یانگ را با با محدودیت های جدیدی مواجه کرده که طی آن «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و 10 تن دیگر از مقام های این کشور را به خاطر آنچه نقض حقوق بشر اعلام شده، تحریم شدند.

۱۳۹۵/۴/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...