نسخه چاپی

افزایش نظامیان آمریكایی در عراق، یمن و سودان

مقامات آمریكایی از افزایش شمار نظامیان این كشور در عراق، یمن و سودان به بهانه مبارزه با القاعده و داعش خبر می دهند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در مصاحبه اختصاصی با رویترز گفت، این احتمال وجود دارد برای مبارزه با گروه تروریستی القاعده نیروهای آمریکایی بیشتری به یمن فرستاده شوند.



این فرمانده ارشد آمریکایی از ارائه شمار نیروهایی که قرار است به کشور بحران زده یمن اعزام شوند خودداری کرد و افزود، برای مصون ماندن نیروهای آمریکایی از هرگونه حمله احتمالی و بالا بردن میزان موفقیت عملیات این نیروها، محل استقرار آنها نیز مخفی خواهد ماند.



از سوی دیگر رئیس جمهور امریکا می‌گوید ۲۰۰ سرباز مجهز به تسلیحات جنگی برای حفاظت از اتباع امریکایی و سفارت این کشور در جوبا، پایتخت سودان جنوبی، به این کشور اعزام خواهد کرد.



آمریکا و یمن

با وجود افزایش حملات هوایی آمریکا و کشته شدن فرمانده شاخه القاعده یمن در این حمله ها، این گروه تروریستی مناطق بیشتری در شرق این کشور را به اشغال خود در آورده است.



از سال گذشته شماری از نیروهای ویژه آمریکایی با همکاری ارتش عربستان و امارات متحده عربی برای انجام ماموریت های اطلاعاتی وارد خاک یمن شده اند.



القاعده شاخه یمن سال گذشته مسئولیت حمله به مجله فرانسوی «شارلی ابدو» را بعهده گرفت.



افزایش حضور نظامیان آمریکایی در عراق

همچنین این فرمانده ارشد آمریکایی درمصاحبه با رویترز از افزایش احتمالی تعداد نظامیان این کشور در عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش، بیشتر از آنچه که چند روز پیش از اعزام آنها به عراق تایید شد، خبر داد.



در هفته گذشته دولت آمریکا موافقت خود را برای اعزام ۵۶۰ نظامی به عراق برای کمک به نیروهای نظامی عراقی بمنظور آزاد سازی موصل دومین شهر بزرگ این کشور خبر داد.



ووتل در این مصاحبه افزود، ما به ماموریت خود درعراق ادامه خواهیم داد. ممکن است تعدادی نیروی بیشتر به عراق اعزام کنیم. وی از ارائه جزئیات درباره اعزام این نیروها خودداری کرد.



قرار است اکثر این نیروها به پایگاه هوایی «القیاره» که هفته پیش به دست ارتش عراق بازپس گرفته شد، مستقر شوند.



با این افزایش نیرو شمار نیروهای آمریکایی مستقر درعراق به بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تن می رسد که بنظر می رسد این رقم واقعی نیروهای مستقر آمریکایی در عراق نباشد.

۱۳۹۵/۴/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...