نسخه چاپی

تعداد كشته ها در درگیری‌های كشمیر به 41 تن رسید

منابع خبری گزارش دادند از روز جمعه تاكنون همچنان درگیری‌ها در كشمیر تحت كنترل هند ادامه دارد و در جریان این درگیری‌ها دستكم 41 نفر كشته شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رسانه‌های هندی از تداوم درگیری‌ها در کشمیر هند با وجود اعمال تدابیر شدید امنیتی خبر داده‌اند.

به دنبال کشته شدن «برهان وانی» یکی از افرادی که رسانه‌ها و دولت هند او را «ستیزه‌جو» درگیری‌ها در این منطقه شدت یافت.

به گزارش ان دی تی وی هند، از روز جمعه و به دنبال ازسرگیری درگیری‌ها و اعتراضات خشونت آمیز در کشمیر، 41 نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

گفته شده در یکی از اعتراضات و به دنبال حمله معترضان به ایستگاه پلیس «کوپوارا» در شمال کشمیر، نیروهای امنیتی به روی معترضان تیراندازی کرده و حداقل یک تن دیگر را کشتند.

در دیگر نقاط کشمیر هم تظاهرات و اعتراضات برپا شده که با دخالت پلیس و استفاده آن‌ها از باتوم و دیگر تجهیزات، سرکوب شد.

برخی منابع خبر دادند که روزنامه نگاران و مدیران مسئول رسانه‌ها در شهر «سریناگار» کشمیر هم در اعتراض به تاکید مقامات بر عدم انتشار روزنامه‌، دست به تظاهرات زدند.

همچنین خبرهایی از حمله پلیس کشمیر به روزنامه نگاران و دستگیری تعدادی از آن‌ها مخابره شده است.

مقامات هندی می‌گویند به رسانه‌ها گفته شده به منظور رعایت شدن دستور دولت در منع آمد و شد 10 روزه در کشمیر، اقدام به انتشار روزنامه‌های خود نکنند، اما برخی رسانه‌ها این حکم را نقض کردند.

از سوی دیگر خبر رسیده که استفاده از خدمات تلفن‌های همراه و اینترنت همچنان در بخش‌های وسیعی از کشمیر، همچنان از کار افتاده، چرا که از روز جمعه، از اپراتورها خواسته شده این خدمات را قطع کنند.

۱۳۹۵/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...