نسخه چاپی

جزئیات حذف یارانه تیر ماه

معاون امور رفاه وزیر تعاون، كار‌و رفاه اجتماعی درباره ‌وضعیت فعلی یارانه بگیران، تازه ترین اخبار حاشیه حذف یارانه ها‌ و‌ همچنین شایعات مربوط به كمیسیون ‌ماده ۱۰ جزئیات ‌مهمی را مطرح كرد‌ و‌ گفت: محدود كردن یارانه پرداختی تنها به ‌مددجویان كمیته امداد و بهزیستی تكذیب می شود.

به گزارش نما؛ سید احمد میدری، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ‌در گفت و‌گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین جزئیات حذف یارانه ها و شایعاتی پیرامون محدود کردن پرداخت یارانه تنها به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، اظهارداشت: من هم امروز درباره پرداخت یارانه نقدی تنها به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مطالبی شنیدم اما این موضوع صحت ندارد‌ و تکذیب می شود.


وی افزود: در این زمینه مطرح شد که طبق مصوبه مجلس یارانه همه مردم غیر از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، خانوارهای آسیب پذیر و افرادی که بیماران لاعلاج در خانواده خود دارند، حذف می شود‌؛ این‌پیام در حالی ارسال شده که‌ چنین چیزی صحت ندارد.
میدری در پاسخ به این سوال که‌کمیسیون‌ ماده 10 چه‌وظیفه ای دارد، گفت: کمیسیون ماده 10، کمیسیون حل اختلافات است، کسی که یارانه اش حذف شد با مراجعه به آن اعلام اعتراض می کند، این کمیسیون متشکل از قوه قضاییه، مجریه و اتاق بازرگانی هست اما این کمیسیون اصلا تشکیل‌ نمی‌شود.

بر اساس این گزارش این در حالی است که امروز در برخی اخبار مطرح شد که طی تماسی از سوی کمیسیون ماده 10 طرح حذف یارانه های نقدی خانواده های غیر نیازمند به برخی سرپرستان خانوار اعلام شده است که طبق مصوبه مجلس یارانه همه مردم غیر از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، خانوارهای آسیب پذیر و افرادی که بیماران لاعلاج در خانواده خود دارند، حذف می شود.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت یارانه تنها به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی صحت ندارد ، خاطر نشان کرد: یارانه نقدی همچنان به حساب نیاز مندان‌واریز می شود و حذف تمام افراد سرپرست خانواری که مددجو نیستند، صحت ندارد و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اما طبق مصوبه‌مجلس در حال حذف برخی سرپرستان غیرنیازمند هستیم‌که مشمول قضات، پزشکان، اعضای هیئت علمی و وکلا و ... هستند.

۱۳۹۵/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...