نسخه چاپی

پایان مرحله اول عملیات آزادسازی موصل

سرتیپ «عبدالغنی الاسدی» فرمانده یگان مبارزه با تروریسم از پایان مرحله اول آزادسازی شهر موصل خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، فرمانده یگان مبارزه با تروریسم عراق امروز صبح (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق توانسته‌اند تمامی برنامه‌های از پیش طراحی شده برای مرحله اول آزادسازی موصل را به پایان برسانند و تمامی مسیرها و روستاهای اطراف موصل را آزاد کنند.



«عبدالغنی الاسدی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «أین» عراق، در این باره توضیح داد: با آزادسازی اتوبان، گذرگاه «الشرقاط»، «تلول الباج» و منطقه «القیاره» و مناطق اطراف آن، مرحله اول آزادسازی موصل به پایان رسیده است.



وی ادامه داد: همچنین نیروهای عراقی توانستند بر روی رود دجله یک پل معلق نصب کنند و منطقه بین القیاره و مخمور و تمامی مناطق و روستاهای اطراف آن را پاکسازی کنند.



فرمانده یگان مبارزه با تروریسم عراق افزود: نیروهای امنیتی برای مرحله بعدی آزادسازی موصل آماده می‌شوند و منتظر برنامه‌ریزی‌های نظامی در این باره هستند.



نیروهای عراقی از 3 ماه پیش عملیات نظامی از منطقه «مخمور» در جنوب شرق موصل را برای آزادی این مناطق از تروریست‌های داعش و پیشروی به سوی شهر موصل را آغاز کرده‌اند.



آن‌ها همزمان با آزادسازی فلوجه در شمال استان صلاح‌الدین که هم مرز با استان نینوی است نیز دست به عملیات مقدماتی زدند.



نیروهای عراقی در هفته گذشته توانستند منطقه القیاره در جنوب استان نینوی و در 72 کیلومتری جنوب موصل را آزاد کنند تا بتوانند از پایگاه و فرودگاه نظامی این منطقه برای عملیات آزادسازی شهر موصل بهره ببرند.

۱۳۹۵/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...