نسخه چاپی

امید به زندگی در زنان بیشتر از مردان است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شاخص امید به زندگی در زنان بیشتر از مردان است و متوسط این شاخص در زنان 73.8 و در مردان 69.1 نشان می‌دهد.

به‌گزارش نما به نقل از فارس؛‌ ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز گفت: در سال 2015 در دنیا بیش از 30 میلیون مرگ قبل از 70 سالگی رخ داده و سازمان بهداشت جهانی در پی کاهش این آمار است و برای کاهش 40 درصدی این آمار تا سال 2030 هدف گذاری شده است.
وی با بیان اینکه شاخص امید به زندگی سالم در سطح جهان 63.1 درصد است و 11.7 وی ادامه داد: شاخص امید به زندگی در زنان بیشتر از مردان است و متوسط این شاخص در زنان 73.8 و در مردان69.1 نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به بی ضرر بودن محصولات تراریخته گفت: در مورد تأید محصولات تراریخته باید بگوییم محصولات تراریخته که ما اعلام می‌کنیم خطری ندارند مطمئن باشید مشکلی در این خصوص نیست.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند می‌خواهند ژن ما را با محصولات تراریخته دستکاری کنند؛ در حالی که همین محصولات در اروپا و امریکا مصرف می‌شود.

حریرچی افزود: موضوع برچسب گذاری محصولات دست‌کاری ژنتیکی شده را پیگیری می‌کنیم و در برخی موارد مثل روغن نیز آغاز شده است.

۱۳۹۵/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...