نسخه چاپی

فرمانده ناجا: پلیس هوایی با استفاده از ظرفیت پهپاد راه اندازی شود

فرمانده نیروی انتظامی بر راه اندازی پلیس هوایی با استفاده از ظرفیت پهپادها در ماموریت ناجا تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار اشتري در آيين تکريم و معارفه فرمانده هوا ناجا با اشاره به اينکه نيروي انتظامي به دليل تنوع و گستردگي مأموريت ها از هر جهت مورد توجه است، گفت: همکاران ما کليه مأموريت هاي خود را در هر نقطه جغرافيايي کشور به نحو احسن انجام مي دهند و با هنجارشکنان و برهم زنندگان امنيت و آرامش در سطح جامعه برخورد مي کنند.

او، صيانت از دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران و در راس آن امنيت جان و مال مردم را يکي ديگر از وظايف ناجا برشمرد و گفت: مطابق فرمايش مقام معظم رهبري، همه خدمات نيروي انتظامي در منظر ديد عموم است به گونه اي که جزئي ترين کوتاهي در ارائه خدمات مشهود مي شود در حالي که اگر دستگاه هاي ديگر به نحو احسن وظايف خود را انجام ندهند شايد به اندازه اهميت کار ناجا، در جامعه نمود پيدا نکند.

سردار اشتري از نيروي انتظامي به عنوان ملجاء و پناهگاه مردم نام برد و تأکید کرد: خوشبختانه قاطبه مردم ما قانون مدار ، متدين و انقلابي هستند و درصد ناچيزي قانون گريزي مي کنند که ما با آنها سخت برخورد مي کنيم .

او گفت: نيروي انتظامي با هزاران پايگاه ثابت و سيار در سراسر کشور بايد هميشه آمادگي خود را حفظ و ارتقاء بخشد زيرا هر سال که پيش مي رويم مسئوليت ما سنگين تر خواهد شد.

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به مأموريت هاي هوا ناجا، گفت: شايد هيچ سازماني به اندازه هواپيمايي نيروي انتظامي، مأموريت پروازي نداشته باشد؛ رصد و برخورد با اشرار در مرزها، کنترل وضعيت ترافيکي جاده ها و... از ماموريت هاي پروازي اين يگان به شمار مي آيد.

فرمانده ناجا به وجود متخصصان حرفه اي با روحيه جهادي و انقلابي تاکيد کرد و گفت: وجود اين افراد را براي خود سرمايه عظيم مي دانيم وهمواره در صدد بهتر شدن وضعيت معيشت کارکنان با همفکري مديران و فرماندهان هستيم.

اين مقام ارشد انتظامي به توجه واهتمام جدي وحفظ توان رزمي وسائل پرنده اشاره کرد و گفت: توجه جدي به استاندارد سازي فعاليت هاي پروازي و لزوم کاهش سوانح در دستور کارقرار دارد.

او به حساسيت کار هوا ناجا اشاره کرد و گفت: بايستي برنامه ها و ماموريت هاي هوا ناجا صد در صد دقيق و بدون ابهام باشد؛ سهل انگاري، فراموشي و حتي بي توجهي به اين امر قطعاً صدمات جبران ناپذيري را به وجود خواهد آورد.

سردار اشتری به راه اندازي پليس هوايي اشاره کرد و گفت: معتقديم همانند گشت هاي زميني بايد پليس هوايي نيز راه اندازي شود که بتوانيم در مواقع ضروري به موقع و سريع عمل کنيم که البته اين کار منوط به افزايش بودجه و تجهيزات از مبادي ذيربط است.

او گفت: بايد از ظرفيت هاي غيربالگردي مانند پهپادها براي انجام ماموريت هاي شناسايي منطقه در راستاي رصد و برخورد با اشرار بهره ببريم تا شاهد حوادثي همچون حادثه جکيگور که در روز عيد فطر به شهادت چهار نفر از پرسنل مرزباني منجر شد، نباشيم.

سردار اشتري با اشاره به تعامل با سپاه و ارتش در استفاده از امکانات هواپيمايي، گفت: بايد در برخي از مأموريت ها بتوانيم از آنها کمک بگيريم و يا خدمات ارائه دهيم.

فرمانده ناجا به همتاپروري نيز اشاره کرد و گفت: همتاپروري بايد در مشاغل مديريتي و تخصصي از جمله هوا ناجا انجام شود.

سردار اشتري در پايان از زحمات خالصانه سردار "بيرانوند" تقدير و سردار " حسينعلي مستاجران" را به عنوان فرمانده هواپيمايي نيروي انتظامي منصوب کرد.

۱۳۹۵/۴/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...