نسخه چاپی

سرنوشت بالگردهای ارتش و كودتای تركیه در هاله‌ای از ابهام

به گزارش نما - ایرنا نوشت: گزارش رسانه ها درباره ناپدید شدن 42 فروند بالگرد ارتش ترکیه باعث شکل گرفتن گمانه هایی مبنی بر احتمال ادامه کودتای ترکیه شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از سی ان ان ترک، از زمان کودتای نافرجام ترکیه در شامگاه جمعه دست کم 42 فروند بالگرد ارتش این کشور همچنان مفقود هستند. منابع خبری به جزئیات این خبر و نوع این بالگردها اشاره ای نکرده اند.

دولت ترکیه اعلام کرده است که کنترل کامل اوضاع را به دست دارد و نوعی پاکسازی نظام مند را در دستگاه قضایی و نیروهای مسلح این کشور آغاز کرده است.

آنکارا این خبر را تکذیب و اعلام کرد که به جز بالگردی که به یونان برده شد، هیچ یک از هواپیما و بالگردهای ارتش مفقود نشده اند.
پایگاه دبکافایل وابسته به تشکیلات امنیتی-اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که 42 فروند بالگرد نیروی هوایی ترکیه به همراه خدمه و توپخانه ناپدید شده اند. این گزارش همچنین مدعی شده است که از دو فروند جت اف 16 که به هنگام وقوع کودتا پارلمان ترکیه را بمباران و هواپیمای حامل رجب طیب اردوغان را رهگیری کردند نیز اطلاعی در دست نیست.

دبکافایل افزود: شاید بتوان گفت که همین ناپدیدشدن ها باعث شده است که رئیس جمهوری و نخست وزیر ترکیه اصرار به حضور مردم در میدان ها داشته باشند و تاکید کنند که خطر هنوز برطرف نشده است.

این پایگاه صهیونیستی افزود: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حدود 90 سلاح هسته ای راهبردی در پایگاه اینجرلیک ترکیه دارد؛ اینجرلیک همان مکانی است که 42 بالگرد ترکیه در آن ناپدید شده اند. همین مساله باعث شده است که نگرانی هایی درباره امنیت سلاح های آمریکا در ترکیه به وجود بیاید. همچنین گفته شده که ممکن است تروریست ها به سلاح های پیشرفته و احتمالا بمب هسته ای موجود در این پایگاه هوایی دست یابند.

۱۳۹۵/۴/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...