نسخه چاپی

تماشای شبكه های ماهواره خلاف قانون است

حجت الاسلام اكرمی با اشاره به ضرب المثل "توجیه الغلط، غلط آخر" گفت: آن كسانی كه می گویند قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره را برداریم اگر حاضر هستند پاسخگوی ناهنجاری های ناشی از آزادی ماهواره باشند، می توانند این ممنوعیت را بردارند.

به گزارش نما به نقل از میزان: حجت الاسلام اکرمی با اشاره به ضرب المثل "توجیه الغلط، غلط آخر" گفت: آن کسانی که می گویند قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره را برداریم اگر حاضر هستند پاسخگوی ناهنجاری های ناشی از آزادی ماهواره باشند، می توانند این ممنوعیت را بردارند.

طی روزهای اخیر برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از "بازنگری قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره" صحبت می کنند؛ در یکی از این اظهار نظرها پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه "از ظرفیت ابزارهایی مانند ماهواره بهره مند شد" گفته بود: "با توجه به شرایط کنونی قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره امکان بازنگری دارد زیرا اقدامات سلبی انجام‌شده در این حوزه جواب مثبتی در پی نداشته است".

در همین رابطه حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با بیان اینکه یکی از اشکالاتی که در کشور ما از قبل وجود داشته و اکنون نیز وجود دارد عدم نظارت بر اجرای قانون از جمله توسط مجلس شورای اسلامی است گفت: مجلس شورای اسلامی دو وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را بر عهده دارد و همانگونه که مشخص است تا کنون مجلس نسبت به اجرای قانون در حوزه هایی مثل "ممنوعیت استفاده از ماهواره"، "عفاف و حجاب" و امثال اینها، نظارت جدی انجام نداده است.

وی با اشاره به صحبت های علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که گفته بود "70 درصد مردم ایران ماهواره دارند و آن را تماشا می کنند" اظهار کرد: تماشای شبکه های ماهواره ای جدای از آنکه کاری خلاف قانون است، نتیجه ای جز فروپاشی و ایجاد بداخلاقی در خانواده ها به همراه ندارد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: ما باید ببینیم از زمانی که ممنوعیت استفاده از ماهواره به شکل یک قانون تصویب شد، چرا تا کنون به درستی اجرا نشده و چرا بر نظارت آن اهتمام جدی وجود نداشته است.

حجت الاسلام اکرمی افزود: همه باید پاسخ دهیم که این ناهنجاری هایی که در جامعه ما وجود دارد و روز بروز در حال گسترش و توسعه است، از کجا ناشی شده و چه کسی باید پاسخگوی اصلی ناهنجاری ها در جامعه به ویژه در مقوله "خانواده" باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر ما ممنوعیت استفاده از ماهواره را برداریم و بگوییم که 30 درصد بقیه مردم هم مجاز هستند که شبکه های ماهواره ای را ببینند، در واقع بر ناهنجاری های جامعه افزوده ایم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری همچنین اذعان کرد: اینکه ما بگوییم چون مردم غیبت می کنند، تهمت می زنند، دروغ می گویند، مشروب می خورند و دزدی می کنند، بنابراین قوانین ضد غیبت و تهمت و مشروب خواری و دزدی باید برداشته شود، گره ای را از مشکلات جامعه باز نمی کند بلکه بر گره های موجود می افزاید.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به ضرب المثل "توجیه الغلط، غلط آخر" گفت: آن کسانی که می گویند قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره را برداریم اگر حاضر هستند پاسخگوی ناهنجاری های ناشی از آزادی ماهواره باشند، می توانند این ممنوعیت را بردارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید با مردم صادقانه، عالمانه و قاطعانه در خصوص مضرات استفاده از ماهواره صحبت کرد گفت: ما به صرف اینکه مردم در جامعه دروغ می گویند حق نداریم بیاییم دروغگویی را قانونی و مجاز اعلام کنیم زیرا این کار سبب افزایش ناهنجاری در جامعه می شود.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...