نسخه چاپی

راه حلی ساده برای پیشگیری از افسردگی

مدیركل بهزیستی ایلام گفت: گفت‌وگوی منطقی بین اعضای خانواده می‌تواند در كاهش اختلالات روانی ازجمله افسردگی مؤثر باشد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: گفت‌وگوی منطقی بین اعضای خانواده می‌تواند در کاهش اختلالات روانی ازجمله افسردگی مؤثر باشد.

«فرهاد قیصربیگی» اظهار کرد: متأسفانه به دلیل ورود فضای مجازی امروزه ارتباط بین فردی خانواده‌ها لطمه خورده و این امر آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به نشاط و شادابی نیاز دارد و لازمه‌ی نشاط‌آفرینی در جامعه داشتن خانواده‌های سالم است، تصریح کرد:آموزش مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج، نحوه تعامل بین فردی و غیره در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در دستور کار این اداره کل قرارگرفته است.

قیصربیگی ادامه داد: برنامه‌های نشاط افزای اجتماعی این اداره کل هم در سطح عمومی جامعه و هم‌گروه‌های هدف در دستور کار قرار دارد ، ادامه داد: اجرای فعالیت‌های فوق‌برنامه، کلاس‌های تابستانی، جشنواره‌های مختلف فرهنگی ویژه مددجویان و غیره ازجمله برنامه‌های این سازمان برای تقویت نشاط اجتماعی جامعه هدف است.

وی افزود: برای تقویت نشاط اجتماعی عموم مردم استان نیز پایگاه‌های اجتماع‌محور و خدمات اجتماعی در شهرهای مختلف استان به‌ویژه مناطق حاشیه و آسیب‌زا با اجرای برنامه‌های مرتبط باهدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی در خانواده‌ها از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی برای عموم مردم فعالیت دارند.

وی گفت: با مشارکت رسانه ملی نیز کارشناسان این سازمان در برنامه‌های مختلف اجتماعی حضور یافته و راه‌های تقویت نشاط اجتماعی را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی ایلام ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی اختلالات روانی به‌ویژه افسردگی است که با این آموزش‌ها راه‌های زندگی سالم و بانشاط را می‌توان به مردم آموزش داد که بدون شک در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.

۱۳۹۵/۴/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...