نسخه چاپی

تشكیل گروه‌های جهادی در پاكستان

سازمان بسیج سازندگی از تشكیل گروه‌های جهادی در پاكستان توسط طلاب پاكستانی كه قبلا در ایران تحصیل كرده‌اند و با الگوگیری از اردوهای جهادی جوانان ایرانی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از سازمان بسیج سازندگی، روایتی از تشکیل گروه های جهادی در پاکستان اعلام شد.

گسترش روز افزون فرهنگ درخشان جوانان ایرانی در خدمت رسانی به مناطق محروم کشور با برگزاری اردوهای جهادی، در حال در نوردیدن مرزهای کشور است. اردوهای جهادی در نگاه طلاب غیر ایرانی که برای تحصیل علوم دینی وارد کشورمان شده پدیده‌ای بسیار جذاب است، به گونه‌ای که بسیاری از آن‌ها در کنار تحصیل، همراه با جوانان ایرانی مرتبا در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند و به خدمت رسانی می‌پرازند.

حجت الاسلام حسین مومنی یکی از طلاب پاکستانی است که علاوه بر شرکت در اردوهای جهادی داخل کشور، یک گروه جهادی در پاکستان راه اندازی کرده و با حضور در مناطق محروم کشور خود به خدمت رسانی می پردازد.

او درباره نحوه آشنایی اش با اردوهای جهادی می گوید: «اولین بار در سال 90 توسط یکی از برادران طلبه ایرانی با فعالیت‌های جهادی آشنا و علاقمند به شرکت در اردوی جهادی شدم. از همان موقع در این اندیشه بودم که این فرهنگ جهادی را به کشور خودم پاکستان ببرم.

وی افزود: با کمی مطالعه و آشنایی بیشتر با اردوهای جهادی توانستم یک گروه جهادی را در پاکستان راه اندازی کنم. امسال برای پنجمین بار موفق به اعزام گروه جهادی محمد (ص) به مناطق محروم پاکستان شدیم. من مدیریت جهادی و روش کار جهادی را از جوانان ایرانی یاد گرفتم و از این بابت مدیون آن‌ها هستم.»

وی افزود: «اولین بار من را به یک روستای محروم در خوزستان بردند تا با فعالیتهای جهادی آشنا شوم. وقتی عرق ریختن و تلاش جوانان را در گرمای شدید خوزستان می دیدم اصلا فکر باور نمی کردم که این زحمات و عرق ریختن ها توسط جوانان تحصیل کرده ایرانی رایگان باشد.

وی گفت: پیش خودم فکر می کردم که این جوانان حتما باید بالاخره مقداری پول بگیرند اما چندروزی که در منطقه محروم کنار جهادگران بودم متوجه شدم، این جوانان نه تنها پولی نمی گیرند، بلکه از پول خودشان هم خرج می کنند، تا اردوی جهادی را برگزار کنند. این برایم بسیار ارزشمند بود و دیدن همین تلاش‌های ارزشمند برایم ایجاد انگیزه کرد، تا در پاکستان هم گروه جهادی تشکیل دهم.»

مسئول گروه جهادی محمد (ص) خاطرنشان می کند: «جوانان پاکستانی علاقه بسیار زیادی به جوانان ایرانی دارند و می دانند جوانان ایرانی سردمدار فعالیتهای جهادی هستند. عکس های متعددی را از اردوهای جهادی به جوانان پاکستانی نشان دادم که مورد تحسین آن ها قرار گرفت و غبطه خوردن آن ها را در پی داشت. ما در پاکستان بسیار علاقه داریم که فعالیتهای جهادی را ادامه بدهیم و گروه های جهادی زیادی راه اندازی کنیم.

وی افزود: اگر در پاکستان بتوانیم مانند ایران این فعالیتها را انجام دهیم می‌توانیم به آرمانهای اسلامی دست پیدا کنیم. ما باید با کار عملی مردم را به سمت خودمان بکشیم و تا بدانند به فکر آنها هستیم و این اسلام است که این تفکر را به ما عنایت کرده است.»

حجت الاسلام حسین مومنی تاکید می کند: «خیلی دوست دارم صدای من به همه جوانان جهادگر ایرانی برسد و آنها صدای من را بشنوند.جوانان جهادگر ایرانی بدانند که زحماتشان باعث فرهنگ سازی جهادی و جهانی شدن اردوهای جهادی در بین کشورهای دیگر شده است. جوانان جهادگر باید قدر این نظام و این مملکت اسلامی را بدانند. ما در گروه جهادی محمد (ص) توانستیم در پاکستان فعالیتهای مهمی انجام دهیم که بسیار مورد رضایت مردم محروم پاکستان قرار گرفت. بازسازی چند مدرسه و ساخت حسینیه در روستای محروم پاکستان از فعالیتهای مهم گروه جهادی ما بوده است. البته در پاکستان شرایط نسبت به ایران بسیار سخت تر است. جهادگران از کم ترین امکانات غذایی و حمل و نقل نیز برخوردار نیستند.»

او اضافه می کند: «خدمت رسانی جهادی سیره عملی اهل بیت (س) است. فعالیت جهادی یک کار فرهنگی بسیار عمیق است که ریشه در مبانی اسلامی دارد. در شمال پاکستان اکثر افراد حامی رهبر انقلاب اسلامی و ایرانیان هستند و جمعیت زیادی را تشکیل می دهند. اما از نظر مالی اکثرا ضعیف هستند و امریکا با نفوذ خود در پاکستان از نقطه ضعف این مردم سوء استفاده می کند.

وی گفت: امریکا با صرف مبالغ زیادی در پاکستان سعی در جذب شیعیان پاکستانی به سمت خودش را دارد. شمال پاکستان از نظر تنوع محصولات استعداد خوبی برای فعالیت در زمینه اقتصاد مقاومتی دارد و این موضوع را امریکایی ها به خوبی درک کرده اند. مسئولان پاکستانی و مسئولان منطقه ای به دلیل دریافت پول از امریکا راه نفوذ را باز کرده اند. واقعا شما باید قدر ایران را بدانید که توانسته اید دست آمریکا را قطع کنید.»

مسئول گروه جهادی محمد (ص) تاکید می کند: «مسئولان ایرانی بدانند که نمونه جوانان جهادگر ایرانی در هیچ کجای جهان یافت نمی شود. این جوانان نیروهای داوطلب و دلسوزی هستند که می توانند به دولت و مسئولان ایران بسیار کمک کنند. باید دولت و مسئولان ایران قدر جوانان جهادی را بداند و با حمایت از جوانان جهادی به پیشرفت کشورشان ایران کمک کنند.»

۱۳۹۵/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...