نسخه چاپی

واكنش رسانه‌ سعودی به برگزاری دادگاه متهمان حمله سفارت عربستان

دادگاه محاكمه متهمان حمله به سفارت عربستان در حال برگزاری است و انتشار جزئیات آن و اعترافات متهمان با واكنش رسانه های عربی همراه بوده است.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، وب سایت شبکه خبری العربیه در گزارشی با عنوان « ایران...محاکمه «صوری» و «نمایشی» متهمان حمله به سفارت عربستان» نوشت: متهم ردیف اول این پرونده گفته است که برای کمک و حمایت از شیعیان غزه به سفارت حمله کرده است.

این گزارش در ادامه می نویسد: دنبال کندگان جلسات محاکمه متهمان به حمله به سفارت عربستان که در روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته برگزار شد بر این باورند که این دادگاه صوری و نمایشی است و جزئیات اظهارات متهمان نیز نشان می دهد که هیچ ارتباطی میان آنها و آنچه رخ داد وجود ندارد.

العربیه در ادامه می نویسد: بر اساس آنچه رسانه های ایران از جلسات دادگاه نوشتند، متهم ردیف اول این پرونده که جوانی 25 ساله است و فروشنده لباس است دخالتش در حمله و به آتش کشیدن ساختمان سفارت عربستان را رد کرد و گفت: به تجمع اعتراضی در مقابل سفارت عربستان رفتم تا به مردم غزه که اغلب آنها شیعه هستند کمک کنم.

متهم ردیف دوم این پرونده نیز می گوید که برای خرید دارو به داروخانه رفته بود و هنگامی که دید مردم به سمت سفارت عربستان می روند و شعار می دهند از خودرو پیاده شدم که همانجا و قبل از رسیدن به ساختمان سفارت بازداشت شدم و بدون اینکه گناهی کرده باشم 20 روز در بازداشت بودم.

این گزارش در پایان می نویسد: کسانی که جلسات این دادگاه را پیگیری می کنند بر این باورند که این دادگاه نمایشی ثابت کرده است که حکومت ایران هویت عاملان اصلی به سفارت عربستان را پنهان نگه داشته است چرا که این افراد با تندروها در این کشور در ارتباط هستند.

۱۳۹۵/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...