نسخه چاپی

بارش باران سیل آسیا در پایتخت چین

به دنبال بارش سنگین باران و جاری شدن سیل در شهر پكن پایتخت چین كه از دیروز آغاز و امروز چهارشنبه بر شدت آن افزوده شده، مسئولان سازمان هواشناسی را به منظور در امان ماندن مردم از حوادث غیرمترقبه، مجبور به اعلام وضعیت هشدار نارنجی كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، بارندگی های چین که از دو ماه پیش 26 استان کشور را تحت تاثیر خود قرار داده بود، کلانشهر پکن را نیز از دیروز در بر گرفت و باعث به راه افتادن سیلاب در سطح شهر، معابر عمومی و خیابان های این شهر شد.
هشدارهای قرمز و نارنجی بالاترین سطح خطر بلایای طبیعی را در چین نشان می دهد.
تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که آب باران حتی ایستگاههای مترو این شهر را نیز تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از ایستگاه های مترو پکن مملو از آب شده اند که مشکلات زیادی برای تردد ایجاد کرده است.
سازمان هواشناسی چین همچنین به مردم هشدار داده است که حتی الامکان از رفتن به مکان های کوهستانی اطراف شهر که ممکن است شاهد رانش زمین باشد، خودداری کنند.
در بخش شهری داخل پکن تنها در عرض 7 ساعت گذشته بیش از 50 میلمتر باران باریده است.
سازمان هواپیمایی چین هم اعلام کرده است که دستکم فقط 200 پرواز در این شهر روز چهارشنبه با تاخیر انجام شده است.
اوضاع در استان های اطراف پکن به مراتب وخیم تر گزارش شده به گونه ای که در استان «خه نن» نزدیک به 650 میلیمتر باران در یک روز گذشته باریده است.
برآوردها نشان می دهد که بارش و سیل 635 هزار کیلومتر از مناطق شمالی از جمله پکن را فرا گرفته است و بسیاری از قطارها هم مجبور به تغییر ساعت حرکت خود شده اند.
همچنین در استان «جیانگ شی» در جنوب شرق چین هم 13 نفر طی 24 ساعت گذشته بر اثر سیل کشته و 13 نفر ناپدید شده اند و در استان «خه بی» نیز یک نفر کشته شد که از سرنوشت 24 نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.
این در شرایطی است که شمار تلفات سیل و سیلاب تابستانی سال جاری طی دو ماه اخیر در 26 استان کشور تا دیروز سه شنبه بیش از 230 نفر اعلام شد و سازمان هواشناسی همچنان نسبت به بارش باران های سیل آسیا در مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور هشدار می دهد.
گزارش ها همچنین از تخریب شدن 73 هزار خانه مسکونی بر اثر سیلاب در این مدت و منتقل شدن 1.99 میلیون نفر از مردم مناطق مختلف جنوبی به مکانهای امن حکایت دارد.
بارش باران همه ساله در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) خسارات مالی و جانی زیادی به بخش های جنوبی چین وارد می کند.

۱۳۹۵/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...