نسخه چاپی

آتش بس در 200 منطقه سوریه

با پیوستن 20 منطقه جدید در حمص به آتش بس و پایان تقریبی درگیری ها در این استان، شمار مناطق تحت پوشش پیمان ترك مخاصمه در سوریه به 200 منطقه رسید.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه مستقر در پایگاه حمیمیم این کشور در خبرنامه امروز (چهارشنبه) خود با اعلام این خبر، افزود: همزمان با تثبیت اوضاع بدون درگیری در بخش های مختلف استان ها، سران گروه های فعال 9 منطقه در شبانه روز گذشته پیمان ترک مخاصمه را امضا کرده اند که با توجه به 11 منطقه تازه پیوسته، مناطق شاهد درگیری ها هر روز محدودتر و کمتر می شود.

در خبرنامه این مرکز در پایگاه وزارت دفاع روسیه، همچنین آمده است که مذاکره با فرماندهان گروه های مسلح خارج از صفوف تروریست های غیرمشمول آتش بس در مناطق دمشق، درعا و السویده ادامه دارد و نتایج آن در روزهای آینده مشخص می شود.

پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره بر اثر عملیات همزمان نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری از مهرماه سال گذشته، اجرای آتش بس از اسفند ماه 94 آغاز شد.

از سوی دیگر این دو گروه که شامل پیمان ترک مخاصمه نیستند و در فهرست گروه های تروریستی سازمان ملل قرار دارند، برای به شکست کشاندن آتش بس که با همکاری آمریکا و روسیه اجرا می شود، تلاش می کنند.

روسیه برای کامل شدن این روند، می خواهد آمریکا با اجرای وعده خارج کردن اعضای گروه های مسلح مورد حمایت خود از مناطق تحت تسلط جبهه النصره، زمینه سرکوب نهایی این گروه تروریستی را توسط بمب افکن های روسی و ارتش سوریه فراهم کند که واشنگتن تاکنون از اجرای آن خودداری کرده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این باره اعلام کرده است: اجرا نشدن وعده های آمریکا برای خارج کردن گروه های مسلح مورد حمایت واشنگتن از مناطق تحت سلطه تروریست ها در سوریه، سبب تقویت گروه تروریستی جبهه النصره شده است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ادامه وضعیت کنونی، این باور را ایجاد می کند که تلاش می شود جبهه النصره حفظ شود و این رویکرد نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است، زیرا همراه داعش تروریستی شناخته می شود.

روسیه از اسفند ماه سال گذشته در چارچوب برنامه برقراری آتش بس، افزون بر کاهش دامنه بمباران مواضع گروه های تروریستی، بخش اصلی نیروهای خود را نیز از سوریه خارج کرد، ولی حمایت از عملیات زمینی نظامیان سوری و بمباران مواضع اصلی تروریست ها را ادامه می دهد.

۱۳۹۵/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...