نسخه چاپی

استخدام مجرمین و معتادین در دستور كار داعش

یك كارشناس عراقی گفت: شكست‌های سنگین اخیر داعش و خشك شدن منابع مالی و تنزل كامل محبوبیت این گروهك در باقیمانده مناطق تحت سیطره آن، كارش را به استخدام مجرمین و معتادین به مواد مخدر كشانده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حملات تروریستی اخیر داعش از نسل جدیدی از تروریست‌هایی که این گروهک برای اجرای حملات انتحاری خود به خدمت می‌گیرد، پرده برداشت.

این افراد شامل معتادین، جنایتکاران، فاحشه‌ها و همجنس گرایانی است که نام آنها در فهرست تروریست‌های تحت تعقیب دستگاه امنیتی یا مظنونین به تروریسم نیست.

وزارت کشور عربستان نیز عامل اجرای حمله تروریستی اخیر علیه مسجد النبی را یک معتاد مواد مخدر اعلام کرد و عامل کشتار نیس نیز سابقه ارتکاب جرایمی همچون دزدی و خشونت داشته است، کما اینکه نیروهای امنیتی تونس نیز سه روزپیش یک زن را که برای اجرای عملیات انتحاری در نزدیک بانک مرکزی در قلب پایتخت این کشور آماده شده بود دستگیر کردند.

«احمد الحلقی»، کارشناس مسائل گروه‌های تروریستی مقیم لندن در گفت‌وگو با خبرنگار دفاتر منطقه‌ای فارس تاکید کرد: شکست‌ها و ضربات دردناکی که داعش طی مدت اخیر متحمل شده، خشک شدن منابع مالی و محدود شدن جغرافیای تحت سیطره تروریست‌ها درعراق عواملی است که در کاهش محبوبیت و جذب عناصر جدید داعش تاثیر زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه داعش از اصول و ارزش‌های اسلامی بویی نبرده و با خوی وحشی‌گری خود قدرت نمایی می‌کند، گفت:ورشکستی تروریست‌ها در عراق کارشان را به جایی رسانده که برای حملات انتحاری خود به معتادین به مواد مخدر و غیره متوسل شده است.

این کارشناس امنیتی افزود: اینکه داعش بخواهد مسلمانان را جذب خود کند کار سختی است از همین رو به افراد دارای سوء سابقه و مجرمین روی می‌آورد همان گونه که پیش از این در عملیات‌های انتحاری معلولین ذهنی را به خدمت می‌گرفت.

الحلقی گفت: مدارس تروریستی داعش در عربستان است که با جذب این نسل جدید مجرمین، و آموزش عقاید وهابی و شستشوی مغزی کشته شدن در عملیات انتحاری را تنها راه پاک شدن آنها از جنایاتشان و رفتن به بهشت معرفی می کنند

وی راه مقابله با مشکل پیوستن مجرمین به صفوف داعش را امنیتی و فرهنگی خواند و گفت: این عناصر تروریستی مظنون یا تحت پیگرد نیستند اما به دلیل تجربه جنایی و سابقه ارتکاب اقدامات غیرانسانی حملات تروریستی آنها خونبارتر خواهد بود بنابراین جامعه و شهروندان نقش زیادی در شناسایی این گونه افراد دارند.

وی گفتمان های دینی و برگزاری سمینارهای فکری و فرهنگی در کنار تشدید تدابیر امنیتی را راه مقابله با حملات تروریستی داعش خواند.

۱۳۹۵/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...