نسخه چاپی

ستاد حقوق بشر اقدام نظامیان فرانسه در سوریه را محكوم كرد

درپی كشته شدن بیش از 120 غیر نظامی در حملات هوایی ارتش فرانسه به منطقه منبج در سوریه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای این اقدام غیر انسانی را محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، متن این بیانیه به شرح ذیل است:
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعتقاد راسخ خود را به مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال آن اعلام می دارد و بر این باور است که تقسیم تروریست ها به خوب و بد باید کاملا رد شود. متاسفانه درحالی که برخی کشورها منشا پیدایش و حمایت های همه جانبه از برخی گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه هستند، به گونه ای که فقط بیش از سه هزار نفر از اروپا به داعش پیوسته اند، خود به مکان امنی برای تروریست هایی نظیر منافقین تبدیل شده اند که دست آن ها به خون هفده هزار انسان بیگناه در ایران آلوده است.
در این راستا، از کشور فرانسه که خود در معرض حملات تروریستی قرار داشته، انتظار جدی می رود که سیاست شفاف خود را در مبارزه با تروریسم تبیین و اعلام نماید. بایستی تاکید شود که در مبارزه با تروریسم باید دو اصل اساسی مورد تاکید واقع شود: صداقت در مبارزه، تفکیک بین تروریست ها و غیرنظامیان. متاسفانه در حمله اخیر جنگنده های فرانسوی به روستای توخارالکبری در شمال شهر منبج سوریه، بیش از 120 انسان بی گناه شامل زن و کودک و افراد مسن کشته شدند. این در حالی است که جنگنده‌های فرانسوی در بسیاری از موارد در قالب ائتلاف بین‌المللی بر فراز سوریه دست به اقدامات غیرقانونی از جمله حمله به منازل افراد غیر نظامی و شهروندان عادی زده‌اند و این ائتلاف به جای هدف قراردادن گروه‌های تروریستی، زیرساخت‌ها و غیرنظامیان را هدف می‌گیرد. یک روز قبل از حمله فرانسوی ها نیز جنگنده های آمریکایی در حملاتی مشابه به شهر منبج، بیش از 20 غیر نظامی را کشته و ده ها تن را نیز زخمی کردند.
ستاد حقوق بشر ضمن محکوم نمودن کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای نظامی فرانسه، از نهادهای بین المللی بویژه سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل می خواهد تا به وظایف اساسی خود در مقابله با این قبیل اقدامات غیرقانونی که مغایر با حفظ صلح و امنیت بین المللی است، عمل نمایند. بمباران و کشتار مردم بی گناه، بویژه زنان و کودکان، با هر هدف و توجیهی غیرقابل قبول، محکوم و مغایر قواعد بین المللی است.

۱۳۹۵/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...