نسخه چاپی

دختران فراری طعمه‌ای برای سرقت

دو مرد جوان كه با نشاندن دختران فراری به‌عنوان مسافر، اعتماد مسافران را جلب كرده و در فرصتی مناسب با تهدید چاقو نقشه‌های سرقت از مسافران را عملی می‌كردند با ردیابی های پلیسی به دام افتادند.

به گزارش نما به نقل از ایران: دو مرد جوان که با نشاندن دختران فراری به‌عنوان مسافر، اعتماد مسافران را جلب کرده و در فرصتی مناسب با تهدید چاقو نقشه‌های سرقت از مسافران را عملی می‌کردند با ردیابی های پلیسی به دام افتادند.

شاکی گفت: منتظر تاکسی بودم که یک پراید دودی جلوی پایم ترمزکرد.با دیدن خانم جوانی که داخل ماشین نشسته بود اعتماد کرده و سوار خودرو شدم. اما پس از طی مسافتی مردجوانی که کنارم نشسته بود با تهدید چاقو، کیف وتلفن همراهم را به سرقت برد و بعد هم مرا از خودرو بیرون انداختند. دختر جوان که موفق شده بود شماره پلاک خودروی سارقان را یادداشت کند، سرنخ دستگیری تبهکاران را به پلیس داد.

به دنبال این شکایت، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی به دستور بازپرس «علی وسیله ایردموسی» تحقیقات برای دستگیری متهمان را آغاز کردند. این درحالی بود که طی چند روز شکایت‌های متعدد دیگری به پلیس رسید. ده‌ها زن و مرد شاکی به مأموران گفتند با همین شیوه هدف سرقت وزورگیری قرار گرفته‌اند. سرانجام با ردیابی‌های پلیسی، راننده پراید دستگیر شد و در تحقیقات به سرقت‌های سریالی با همدستی برادرزنش اعتراف کرد.

این تبهکار گفت: به خاطر اعتیاد شدید به مواد مخدر شیشه و برای تأمین هزینه مواد با همدستی برادر زنم نقشه سرقت‌ها را اجرا می‌کردیم. برای اینکه مسافران به ما اعتماد کنند و سوار خودرویمان شوندهنگام سرقت دختران فراری را به عنوان مسافر سوار می‌کردیم. آنها که خریدار مواد بودند به ناچار با ما همکاری می‌کردند. از طرفی همیشه با پوشاندن پلاک خودرو اجازه نمی‌دادیم شماره پلاک را بردارند.ولی فقط یک بار فراموش کردیم پلاک را مخفی کنیم که شماره لو رفت و دستگیر شدیم.

به دنبال اعتراف مرد جوان، برادر همسرش نیز بازداشت شد و او نیز به مشارکت در سرقت‌های سریالی از مسافران اعتراف کرد. درحالی که متهمان دستگیر شده به 30فقره سرقت اعتراف کرده بودند اما در تحقیقات پلیسی 50 شاکی دیگر نیز شناسایی شدند.

از آنجاکه احتمال می‌رود افراد دیگری نیز قربانی نقشه سرقت‌های مرد جوان و برادرزنش شده باشند، بازپرس علی وسیله ایرد موسی با دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهمان، از افرادی که به این شکل هدف سرقت قرار گرفته‌اند خواست برای شکایت به پایگاه دوم پلیس آگاهی واقع در خیابان جنت آباد مراجعه کنند.

رسیدگی به این پرونده از 11 اردیبهشت امسال و به دنبال شکایت دختر جوانی در اداره پلیس آغاز شد.

۱۳۹۵/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...