نسخه چاپی

درخواست دیه از كارتن‌خواب قاتل

به گزارش نما - شرق نوشت: مرد کارتن‌خواب که دوستش را به خاطر پول مواد به قتل رسانده‌ بود هرچند به دلیل نبود وکیل محاکمه نشد، اما با درخواست دیه از سوی اولیای‌دم روبه‌رو شد.

متهم که ٤٤ساله‌ است و اعتیاد دارد، دو سال قبل بر سر پول مواد با دوستش درگیر شد و با واردآوردن ضربه چوب به سرش، او را به قتل رساند. مطابق جزئیات پرونده، اهالی منطقه قلعه‌مرغی تهران دو سال قبل به مأموران پلیس خبر دادند درگیری بین دو دوست منجر به زخمی‌شدن یکی از آنها شده‌ است و زمانی که مرد زخمی به بیمارستان برده شده در آنجا جانش را از دست داده ‌است. شاهدان به پلیس گفتند: رسول و احمد با هم درگیر شدند. رسول با چوب ضربه‌ای به سر احمد زد و بعد هم از محل فرار کرد. من نمی‌دانم محل زندگی او کجاست اما می‌دانم هر دو اعتیاد داشتند و کارتن‌خواب بودند.

سه ماه بعد مأموران پلیس در تحقیقاتی که انجام دادند رسول را شناسایی و بازداشت کردند. او به قتل دوستش اعتراف کرد و گفت: من همسر و فرزند دارم و زندگی خوبی داشتم. به خاطر اعتیاد آنها من را از خانه طرد کردند و کارتن‌خواب شدم. با احمد دوست صمیمی‌ بودم و با هم مواد مصرف می‌کردیم. یک روز که او پول مواد را نداشت من به جایش پول دادم و به من گفت خیلی زود پولم را پس می‌دهد اما این کار را نکرد. چندباری از او خواستم پول را بدهد اما قبول نکرد تا اینکه روز حادثه به‌شدت خمار بودم به او گفتم حالم خوب نیست و پول هم ندارم حالا که تو پول‌ داری یا برایم مواد بخر یا اینکه پولش را بده خودم این کار را بکنم. متهم گفت: احمد به حرفم توجهی نکرد و گفت پولی در کار نیست و خماری تو به خودت مربوط است. من هم نتوانستم خماری را تحمل کنم به سر احمد زدم احمد هم روی زمین افتاد و اصلا متوجه نشدم که فوت کرده‌ است. بعد از واردکردن ضربه رفتم و چند ماه بعد برگشتم به امید اینکه او را می‌بینم و آشتی می‌کنیم اما متوجه شدم فوت کرده‌ است.

با توجه به اعترافات متهم، کیفرخواست علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. روز گذشته قرار بود جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شود اما به دلیل نبود وکیل جلسه رسیدگی به بعد موکول شد. بااین‌حال، اولیای‌دم گفتند فرزندشان اعتیاد داشت و آنها را ترک کرده‌ بود و اگر رسول بتواند دیه بپردازد، از قصاص گذشت می‌کنند.

۱۳۹۵/۵/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...