نسخه چاپی

اعیان ها آب معدنی 40 هزار تومانی می خورند!

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی در واكنش به اخباری مبنی بر توزیع آب‌های آشامیدنی بسته‌بندی‌شده با برند خارجی با قیمت‌های بالا در رستوران‌های لوكس گفت: این آب‌های بسته‌بندی غالبا از برند نوروژی VOSS است كه در رستوران‌های لوكس و كافی‌شاپ‌های لاكچری توزیع می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از آنا: دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی در واکنش به اخباری مبنی بر توزیع آب‌های آشامیدنی بسته‌بندی‌شده با برند خارجی با قیمت‌های بالا در رستوران‌های لوکس گفت: این آب‌های بسته‌بندی غالبا از برند نوروژی VOSS است که در رستوران‌های لوکس و کافی‌شاپ‌های لاکچری توزیع می‌شوند.

پیمان فروهر با بیان اینکه این محصولات در رستوران‌ها و مکان‌های کاملا لوکس و سوپرلوکس توزیع می‌شود، افزود: آب آشامیدنی VOSS مدت‌ها قبل هم به صورت محدود و قاچاق وارد کشور می‌شد و اکنون به نظر می‌رسد حجم واردات این محصول کمی بیش‌تر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نوع بسته‌بندی شیشه‌ای این آب‌ها ظاهرا اواخر سال گذشته سازمان غذا و دارو مجوز واردات قانونی این محصول را به صورت محدود صادر کرده است و اکنون آب‌های آشامیدنی خارجی با بسته‌بندی‌های متفاوت و لوکس در بازار مصرف وجود دارند.

فروهر ادامه داد:‌ در سوپرمارکت‌ها قیمت این آب‌های بسته‌بندی در حدود 35 هزار تومان و در رستوران‌های لوکس به 50 هزار تومان هم می‌رسد که عموما با حجم 800 سی‌سی توزیع می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وجود این محصولات خارجی به صنعت آب بسته‌بندی کشور لطمه نمی‌زند، تاکید کرد: پاسخ این سوال منفی است چرا که اساسا با توجه به شرایط معیشتی مردم نقدینگی کافی برای خرید آب بسته‌بندی به عنوان نیاز روزانه خانوار وجود ندارد و از طرفی تنها 3 درصد جمعیت کشور و شاید کم‌تر از این میزان مصرف‌کننده آب بسته‌بندی هستند.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی عنوان کرد: زمانی که مردم آب بسته‌بندی برند داخلی را با قیمت 800 تا هزار تومان نمی‌خرند یقینا خریدار این محصولات خارجی گران هم نخواهند بود.

وی با بیان اینکه طرفداران این آب‌های آشامیدنی بسته‌بندی شده خارجی تعداد بسیار انگشت‌شمار و از طبقه خاص و معدود هستند، ابراز کرد: اتفاقا به عقیده ما بهتر است این محصولات در سوپرمارکت‌ها توزیع شوند تا مردم با مقایسه قیمت برند داخلی، به سمت استفاده از تولید ملی گرایش یابند.

فروهر خاطر نشان کرد: اخیرا تعدادی شرکت داخلی به دنبال تولید آب‌های معدنی شیشه‌ای بودند که شاید مجوز سازمان غذا و دارو برای واردات برند داخلی این محصول مورد انتقادشان باشد اما در این مورد هم باید گفت، اتفاقا ورود این محصولات و قرار گرفتن آنها در کنار محصولات داخلی موجب مقایسه کیفیت و قیمت برند داخلی با مشابه خارجی خواهد شد و مصرف‌کننده با رغبت بیش‌تری از تولید ملی حمایت خواهد کرد.

۱۳۹۵/۵/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...