نسخه چاپی

فرمانده ارتش پاكستان با رئیس جمهوری مصر ملاقات كرد

فرمانده ارتش پاكستان كه به قاهره سفر كرده است، در ادامه دیدارهایش با عالی ترین مقام های نظامی، دفاعی و دولتی مصر، روز گذشته با 'عبدالفتاح السیسی' رئیس جمهوری مصر نیز دیدار و گفت و گو كرد.

به گزارش نما سفر ژنرال 'راحیل شریف' به مصر، حدود دو هفته پس از سفر 'سامح شکری' وزیر امور خارجه مصربه تل آویو انجام شده است؛ سفری که به عنوان نشانه از سرگیری روابط مصر با رژیم صهیونیستی تلقی می شود و موجب واکنش اعتراضی بسیاری از کشورهای مسلمان شده است.
السیسی که در دوره ریاست جمهوری 'محمد مرسی' در مصر، فرمانده ارتش این کشور بود، در سال 2013 دست به کودتا زد و ضمن برکنار کردن مرسی، قدرت را شخصا بدست گرفت.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی ارتش پاکستان، فرمانده ارتش این کشور و السیسی در این دیدار، درخصوص اوضاع امنیتی منطقه و چالش های امنیتی نوظهور و در حال بروز و ظهور در منطقه گفت و گو کردند.
مبارزه با تروریسم یکی دیگر از موضوع های گفت و گو میان ژنرال شریف و سیسی بود.
فرمانده ارتش پاکستان در جریان سفر دو روزه به قاهره، همچنین ضمن دیدار با همتای مصری خود، از یکی از گروه های نیروهای ویژه ارتش مصر و روند تمرین های نظامی آنان بازدید کرد.
بازدید از دانشگاه 'الازهر' مصر و ملاقات با 'احمد الطیب' رئیس سابق این دانشگاه و از مقام های عالی کنونی این دانشگاه مهم، از دیگر برنامه های فرمانده ارتش پاکستان در مصر بود.
پاکستان و مصر هر دو از اعضای ائتلاف نظامی خودساخته عربستان هستند.
'سهیل امان' فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان نیز آبان ماه سال گذشته به دعوت همتای مصری خود و با هدف رایزنی با مقام های نظامی این کشور، به قاهره سفر کرده بود.
همچنین 'صدقی صبحی' وزیر دفاع مصر فروردین ماه سال گذشته سفری به اسلام آباد انجام داد.

۱۳۹۵/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...