نسخه چاپی

حمله گسترده هكرها به نهادهای دولتی روسیه

روسیه كه در چند روز گذشته از سوی واشنگتن به جاسوسی سایبری و تلاش برای اعمال نفوذ بر انتخابات آمریكا متهم شده است، خود قربانی حمله هكرها شد.

به گزارش نما به نقل از رویترز، سازمان امنیت فدرال روسیه از آلودگی و حمله سایبری به شبکه های اینترنتی ۲۰ سازمان دولتی و نظامی این کشور خبر داد.

ویروس سایبری و روش راه یافتن آن به شبکه های اینترنتی سازمان های روسی مشابه انواعی است که پیشتر به هنگام جاسوسی سایبری از روسیه و دیگر کشورها گزارش شده است.

با این حال سازمان امنیت فدرال روسیه تا کنون انگشت اتهام خود را متوجه هیچ دولتی نکرده است حال آنکه مسکو در چند روز اخیر از سوی واشنگتن به هک کردن اطلاعات سایبری حزب دموکرات آمریکا در جهت اعمال نفوذ بر روند انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی به نفع «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه متهم شده است.

سازمان امنیت فدرال روسیه در بیانیه خود تنها به این موضوع اکتفا کرد که منابع فناوری نهادهای دولتی، علمی، نظامی و دفاعی و دیگر سازمان ها مورد هجمه سایبری برنامه ریزی شده و حرفه ای قرار گرفته اند.

این بیانیه همچنین می افزاید: ویروس به کار رفته در این حمله به هکرها فرصت داده تا دوربین ها و میکروفون های تعبیه شده در کامپیوترها را فعال کرده و ضمن عکس گرفتن از صفحه نمایش، به رصد محتوای تایپ شده بر روی آن بپردازند.

۱۳۹۵/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...