نسخه چاپی

عربستان، یمنی‌ها را هم به حج راه نمی‌دهد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: وزارت اوقاف یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد : علی رغم سفر هیات رسمی یمن به عربستان و امضای توافقنامه های معمول در مورد صدور ویزای سازمان یافته و گشایش حساب مبادلات بانکی و گذشت یک ماه از این موضوع ٬عربستان تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

به گزارش پایگاه خبری 'الیمن الیوم'، در این بیانیه تاکید شده است که این رویکرد نشان می دهد عربستان برای دومین سال متوالی می خواهد یمنی ها را از ادای مناسک حج محروم نگه دارد.
وزارت اوقاف یمن دولت عربستان را عامل به تعطیلی کشیده شدن مراسم حج یمنی ها در سال جاری معرفی کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: نهادهای ذی ربط پیگیر موضوع در یمن ٬پس از یک تاخیر بیش از سه ماهه از سوی سعودی ها ٬با طرف های مسئول در عربستان در هفدهم ماه رمضان گذشته نشست سالانه معمول و رایج را انجام دادند و پس از تماس های بسیار ٬به هیات رسمی یمن اجازه ورود به خاک عربستان داده شد. در این نشست دو طرف ٬صورت جلسه توافق نامه رایج و پروتکل سالانه را به امضا رساندند .مقام های وزارت حج عربستان قول دادند تا به خواسته های هیات رسمی یمن ظرف یک هفته رسیدگی کرده و در جهت حل و فصل مشکلات فراروی حجاج یمنی ٬تلاش خود را به عمل آورند اما علی رغم گذشت بیش از یک ماه از این موضوع ٬مقام های سعودی به هیچ یک از وعده های خود عمل نکردند. مسئولان حج در یمن هم اکنون از نظر زمان در تنگنا قرار گرفته اند و با گذشت زمان ٬مشکل اعزام حجاج یمن به عربستان پیچیده تر و سخت تر شده است.
وزارت اوقاف یمن تاکید کرد: علی رغم تمام مشکلات و موانع فراروی حجاج یمن و قرار گرفتن در تنگنا از نظر زمانی ٬ این وزارتخانه به تلاش های بی شائبه و پیگیر خود جهت فراهم آوردن زمینه اعزام حجاج این کشور به مکه و مدینه ادامه خواهد داد و به همین دلیل این وزارت خانه در خصوص به تعطیلی کشیده شدن مراسم حج امسال٬ ریاض را عامل و مسئول محروم شدن حجاج یمنی می داند.
مقام های سعودی به ظاهر اعلام می کنند که مسائل سیاسی در موضوع پذیرش حجاج کشورهای اسلامی هیچ نقش و دخالتی ندارد اما در عمل خلاف آن را ثابت کرده اند و نشان داده اند که از پذیرش حجاج کشورهایی که با آنها دچار مشکل سیاسی هستند و در تنش بسر می برند، امتناع می ورزند.

۱۳۹۵/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...