نسخه چاپی

رییس كانون صرافان:صرافان در رقابت نابرابر مالیات بر ارزش افزوده قرار دارند

سعید مجتهدی گفت:«‌ موضوعی كه در حال حاضر رقابت را نابرابر می كند مالیات بر ارزش افزوده است كه قیمت تمام شده را برای صرافی ها گران تر می كند.»

به گزارش نما، سعید مجتهدی، رییس کانون صرافان در گفت و گو با خبرآنلاین اظهار کرد:« بانک ها قبل از تحریم نیز فروش ارز داشتند ولی بعد از تحریم ها این مسئله دوباره به جریان افتاده . صرافان توانستند در تحریم ها خدمات بسیار ارزشمندی ارائه دهند و در گردش مالی، مواد غذایی و دارویی و کالاهای استراتژیک و اسا سی را با فروش و نقل و انتقال حوالجات ارزی انجام دهند و بازوی ارزشمندی برای ملت شریف و نظام باشند پس مسئولان محترم باید این مسئله را مدنظر داشته باشند و نگاه قوی تری را به صرافان عریزداشته باشند. »

وی افزود:« مسئله مهم تری که در حال حاضر برای رقابت انجام شده، مالیات بر ارزش افزوده است. صرافان مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می کند. این مالیات حقه نیست و صراف ها در تعاریف مختلف جزو موسسات مالی شناخته می شوند و مالیات بر ارزش افزوده نباید مانند بانک ها به آن ها تعلق بگیرد. »

مجتهدی ادامه داد:«‌ موردی که رقابت را ناسالم می کند قیمت تمام شده پول صراف ها است. ارزش افزوده، صرافان را در بازار رقابت نا برابر قرار می دهد. صراف ها باید در تعریف مالیات موسسات مالی کاملا شناخته شوند با این شرایط ما می توانیم رقابت داشته باشیم.

وی گفت:« موضوعی که در حال حاضر رقابت را نابرابر می کند مالیات بر ارزش افزوده است که قیمت تمام شده را برای صرافی ها گران تر می کند. بانک ها می توانند ارز را به صراف ها نیز توزیع کنند. در این چندسال گذشته صراف ها نشان دادند که توانستند برای نظام موفق باشند و همانند سربازانی در عرصه اقتصادی عمل نمایند. »

مجتهدی عنوان کرد:«‌ در پروسه مبارک تک نرخی شدن ارز پارامترهایی وجود دارد که باید اجرایی شود تا تک نرخی شدن اتفاق بیفتد. این مسئله فروش ارز توسط بانک ها اتفاق خوشایندی است.»

۱۳۹۵/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...