نسخه چاپی

در حمله اسرائیل به غزه 540 كودك كشته و 1000 تن تا پایان عمر معلول شدند

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: در نتیجه تهاجم ارتش اسرائیل به غزه 540 كودك فلسطینی جان باختند و 2955 كودك مجروح شدند كه از این تعداد حدود 1000 كودك تا پایان عمر خود دچار معلولیت خواهند بود. رژیم اسرائیل هرگز بخاطر ارتكاب این جنایات در جنگ غزه به كیفر نرسید.

به گزارش نما به نقل از برنا، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز سه شنبه در بحث عمومی شورای امنیت درباره کودکان گفت: حملات هوایی در یمن که تا کنون منجر به قتل صدها کودک یمنی شده، آیا جز رشد القاعده و داعش دستاوردی به همراه داشته است؟ اگر وجدان جامعه جهانی نسبت به کشتار کودکان یمنی به خواب فرو رفته، آیا می تواند نسبت به تهدید راهبردی رشد افراطی گری و تروریسم نیز آسوده خاطر باشد؟
وی افزود: بسیار تاسف آور است که ما در برابر کشتار کودکان و نابودی مدارس و بیمارستانها شاهد اعمال فشار و نفوذ سیاسی هستیم. سال گذشته رژیم اسرائیل علیرغم جنایات آشکار خود علیه کودکان در غزه در فهرست سیاه سازمان ملل قرار نگرفت. امسال در مورد یمن شاهد آن بودیم که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، که بر اساس یافته های مستند کارشناسان سازمان ملل بعنوان مسئول کشتار غیر نظامیان و از جمله 875 کودک یمنی است که بر اثر بمبارانهای هوایی و حمله به 49 مدرسه و بیمارستان جان باختند؛ ابتدا در فهرست سیاه سازمان ملل متحد قرار گرفت اما با شگفتی تمام نام این ائتلاف در اثر اعمال فشارهای سیاسی و مالی از آن فهرست خارج شد.

وی ادامه داد: این اقدام، خیانتی به حقوق آسیب پذیر ترین بخش از غیر نظامیان یعنی کودکان است که این ساز و کار بین المللی برای حفظ این طراحی شده است و اینگونه رفتار منجر به بی اعتباری گزارشهای سازمان ملل متحد و موجب آسیب زدن به شالوده حقوق بین المللی بشر دوستانه خواهد شد.

خوشرو، وضعیت کودکان بویژه در نوار غزه و یمن را بویژه بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت: گزارش امسال دبیر کل در مورد وضعیت کودکان در مخاصمات مسلحانه بار دیگر حاکی از ان است که متاسفانه در سال گذشته کودکان همچنان یکی از قربانیان جنگ ها و مخاصمات مسلحانه بوده اند. گروههای تروریستی و افراطی همچون داعش؛ القاعده و بوکوحرام همچنان به حملات خود علیه کودکان، مدارس و بیمارستانها و نقض اشکار حقوق کودکان ادامه می دهند در حالی که تهاجم به کودکان اقلیت ها همچنان توسط گروه های افراطی رو به فزونی دارد.

وی گفت: در نتیجه تهاجم ارتش اسرائیل به غزه 540 کودک فلسطینی جان باختند و 2955 کودک مجروح شدند که از این تعداد حدود 1000 کودک تا پایان عمر خود دچار معلولیت خواهند بود. رژیم اسرائیل هرگز بخاطر ارتکاب این جنایات در جنگ غزه به کیفر نرسید.

خوشرو اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارش دبیر کل در مورد وضعیت کودکان در یمن، حمله به کودکان در این کشور طی یک سال گذشته شش برابر افزایش یافته است و به 1953 مورد رسیده است. در نتیجه این حملات و تنها طی یک سال 875 کودک یمنی جان باخته اند که حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی مسئول 60 درصد این جنایات بوده است.

۱۳۹۵/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...