نسخه چاپی

اهداف سفر هیات پارلمانی ایران به لبنان و سوریه

یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت كه محور اصلی گفت‌وگوهای انجام شده در جریان سفر هیات پارلمانی ایران به لبنان و سوریه بررسی وضعیت خاورمیانه و منطقه و میزان تاثیرگذاری هر كدام از كشورها در اوضاع آشفته خاورمیانه بود.

به گزارش نما، هاجر چنارانی در گفت‌و گوبا ایسنا در توضیح موارد مطروحه در سفر برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوریه و لبنان گفت: قالب اصلی محور گفت و گوها در بیشتر دیدارها بررسی وضعیت منطقه و میزان تاثیرگذاری هر کدام از کشورها در بهبود اوضاع آشفته خاورمیانه بود، همچنین کمک‌ها و اقداماتی که جمهوری اسلامی برای کم کردن تنش‌ها در منطقه می‌تواند انجام دهد مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به دیدارهای انجام شده در لبنان و سوریه گفت: در این دیدارها در خصوص تاثیر عربستان در شکل گیری داعش و کمک های آل سعود در ایجاد تشنج در منطقه و همچنین وضعیت ترکیه و برخوردهای اردوغان با ارتش، صحبت شد.

چنارانی با اشاره به دیدارهای انجام شده در سوریه گفت: ارتش سوریه در چند وقت اخیر توانست دست داعش را از مرزهای اصلی و مواصلاتی کوتاه کند به طوریکه داعش نتوانسته به جاده‌های اصلی راه پیدا کند اما در حال حاضر دغدغه اصلی در سوریه حلب است، که قطعا این موضوع نیز در آینده نزدیک حل خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که تمامی هم و غم، برگرداندن آرامش به سوریه است گفت:‌آرامش سوریه آرامش منطقه را به دنبال خواهد داشت از این رو تمامی تلاش و رایزنی‌های جمهوری اسلامی بر این است تا هر چه سریعتر آرامش به سوریه برگردد تا سطح امنیت منطقه نیز ارتقاء یابد.

وی همچنین گفت که دراین دیدارها ابراز نگرانی و گفت و گوهایی درمورد حضور عربستان در نشست منافقین شد .

چنارانی در پایان گفت که قرار است سه عضو کمیسیون امنیت که به سوریه و لبنان سفر کردند یعنی بروجردی، برزگر و بنده گزارشی به کمیسیون ارائه کنیم.

۱۳۹۵/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...